تکنولوژی

مشخصات آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

پس از ماه‌ها بحث و شایعات مختلف پیرامون اپل و آیفون‌های نسل جدید، دیشب میهمانان کوپرتینو در سالن تئاتر استیو جابز شاهد رونمایی تیم کوک از دو آیفون نسل جدید با نام‌های «آیفون 8» و «آیفون 8 پلاس» بودند. این دو اسمارت‌فون که نسخه‌های ارتقاء یافته آیفون‌های سال گذشته (آیفون 7) به‌شمار می‌آیند، از لحاظ ظاهری تقریبا مشابه نسخه سال گذشته خود هستند. اپل همچنین آیفون X ( آیفون 10 ) را نیز معرفی کرد که در واقع پرچمدار جدید این شرکت محسوب می‌شود.

آیفون 8 نیز همانند آیفون 7 از صفحه نمایش 4.7 اینچی رتینا اچ‌دی و بدنه آلومینیومی بهره می برد. تنها تفاوت ظاهری آیفون 8 با مدل پارسال، به کارگیری شیشه در قسمت پشتی دستگاه است که امکان شارژ وایرلس را هم فراهم می‌کند. هردو آیفون 8 و 8پلاس ضد آب وگرد و غبار طراحی شده‌اند و در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و خاکستری فضایی (Space Grey) عرضه خواهند شد.

اپل در بخش دوربین تغییراتی را نسبت به مدل پارسال اعمال کرده است. با اینکه لنز پشتی همچنان 12 مگاپیکسل است، اما از فیلترهای رنگی متنوع، سنسور و یک ویژگی نرم‌افزاری جدید برای تنظیم آسان‌تر افکت‌های نور بهره می‌برد. ضمنا فیلمبرداری در حالت آهسته (اسلو موشن) با کیفیت 1080p هم با نرخ 240 فریم بر ثانیه امکان پذیر خواهد بود. یعنی دقیقا دوبرابر نرخ فریم دوربین آیفون 7.

آیفون8 و آیفون 8 پلاس از پردازنده جدید 64 بیتی A11 Bionic 6هسته‌ای بهره می‌برند که سرعت عملکرد آن 30 درصد بالاتر از پردازنده A10 آیفون 7 است و همچنین مصرف باتری آن بسیار کمتر از مدل سال گذشته خواهد بود. اپل در آیفون 8 و 8پلاس از بازی‌ها و برنامه‌های مختص تکنولوژی واقعیت افزوده نیز استفاده کرده است. از دیگر ویژگی‌های آیفون 8 می‌توان به آی‌اواس 11 اشاره کرد که به کنترل سنتر متفاوت، اموجی‌های زنده و فوق‌العاده جذاب و سرویس پیشرفته‌تر دستیار صوتی Siri مجهز شده است.

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس با ظرفیت‌های 64 و 256 گیگابایت و از تاریخ 15سپتامبر قابل پیش‌سفارش خواهند بود. عرضه این محصول هم از 22 سپتامبر آغاز خواهد شد. قیمت پایه آیفون 8 699 دلار است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا