تکنولوژی

رازهای مدیرانی که رشد شرکت‌هایشان متوقف نمی‌شود

طی دهه گذشته، بیش از 39 هزار کسب‌وکار مختلف در لیست 5 هزار شرکت خصوصی برتر آمریکا در مجله «اینک» که به سرعت در حال رشدند، قرار گرفته‌اند. در دهمین سالگرد انتشار این لیست، از 25 بنیان‌گذار (از میان 142 نفر) شرکت‌های برجسته که 10 بار یا بیشتر در لیست 5 هزار شرکت مجله اینک قرار گرفته‌اند، خواستیم نشان دهند که چگونه رشد قابل توجه خود را حفظ و آن را مدیریت کرده‌اند. آنچه در ادامه می‌آید، نمونه‌ای از توصیه‌های هوشمندانه آنها است: یادگیری همیشگی، نظم و حد زیادی از فروتنی.

 

در مورد اداره شرکت

نینا واکا، موسس، مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره آژانس کاریابی «گروه پیناکل» (Pinnacle Group): وقت‌تان را برای آوردن چند مشتری از در جلویی هدر ندهید، اگر قرار است آنها را از در پشتی از دست بدهید. هوشمندانه رشد کنید. مطمئن شوید همه چیز را در مورد مشتری خود می‌دانید. سپس می‌توانید از این اطلاعات به‌عنوان یک موردکاوی استفاده کنید. در این صورت، آماده جذب مشتری بعدی و بعدی خواهید بود. تام گیمبل، موسس و مدیرعامل شرکت کاریابی لاسل (LaSalle Network): برای حفظ مستمر رشد درآمد تنها دو روش وجود دارد. یا موسس شرکت یا مدیرعامل‌ آن خود فروشنده باشند یا فردی که مسوول درآمدزایی شرکت است، با موسس آن در ارتباط تنگاتنگ باشد. کارا ترات، موسس و مدیرعامل شرکت بهداشتی کوانتوم هلت (Quantum Health): باید برای رشد یکسری مرزها تعیین کنید. مثلا ما نمی‌خواستیم هیچ‌یک از مشتریان بیش از 20 درصد کسب‌وکارمان را به خود اختصاص دهد.

تام ویلانته، از موسسین، مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره شرکت سرویس پرداخت موبایلی یاپ‌استون (YapStone): اگر قصد دارید توسعه جغرافیایی را شروع کنید، با یک مشتری بزرگ این کار را انجام دهید. در غیر این صورت، فقط یک مسیر مسطح و بدون رشد را می‌پیمایید. استفان تورن، موسس و مدیرعامل شرکت پاسیفیک (Pacific Dental Services): ساختار بر استراتژی غلبه دارد. روی ساختار هر کسب‌وکاری که دارید سخت کار کنید تا بتوانید این کسب‌وکار را مقیاس‌بندی کنید. استراتژی شما در طول زمان تغییر می‌کند، چون بازار به سرعت در حال تغییر است. اما اگر ساختارتان درست باشد – ساختار سرمایه، ساختار سازمان، ساختار فرآیندها و ساختار IT – باعث می‌شود در تغییراتی که باید در استراتژی خود اعمال کنید، دوام بیاورید.

در مورد هدایت کردن نیروها

فلینت لین، موسس و مدیرعامل شرکت خدمات توسعه کسب‌وکار بیل‌تراست (Billtrust): افرادی که برای تیم اجرایی در زمانی که کل تعداد کارکنان‌تان 40 نفر است استخدام می‌کنید، همان‌هایی نیستند که وقتی تعداد کارکنان‌ 400 نفر است، به‌کار می‌گیرید.  کارا ترات، موسس و مدیرعامل شرکت کوانتوم هلت: هیچ‌گاه نقش خاصی را بر عهده نمی‌گیرم که صرفا بگویم شغلی دارم. این کار را انجام می‌دهم تا یاد بگیرم، که بفهمم چه چیزی مورد نیاز است. همیشه به این فکر می‌کنم ساده‌ترین چیزی که بخواهم در اختیار دیگران قرار دهم، چیست؟ کاری اسمیت، موسس و مدیرعامل شرکت تولیدکننده فن و چراغ‌ بیگ اس (Big Ass Solutions): وقتی می‌بینیم کسی را دوست داریم، ذوق زده می‌شویم و اهمیتی نمی‌دهیم که شغلی برای این فرد داریم یا نه؛ فورا او را استخدام می‌کنیم. نینا واکا، مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره شرکت پیناکل: روی رشد دادن دیگر کارکنان متمرکز شوید، نه فقط رشد خودتان. به این فکر کنید آیا به افراد دیگر در شرکت‌تان امکان می‌دهید کارآفرین باشند؟

تام گیمبل، موسس و مدیرعامل شرکت لاسل: وقتی شخصی با فرهنگ شرکت تناسب نداشته باشد، اهمیت نمی‌دهیم چقدر نیروی خوبی است یا نه و او را اخراج می‌کنیم. من حتی مدیر ارشد فروش را به همین دلیل اخراج کردم. او بیش از حد از خود متشکر شده بود و از روابطی که ایجاد کرده بود سوء‌استفاده می‌کرد؛ بنابراین اخراجش کردیم. پورنا ویر، از موسسین و رهبران سازمانی شرکت مشاوره وی‌سافت (V-Soft Group): من به پیشرفت مداوم برای خودم اعتقاد دارم، نه فقط برای شرکتم. از مشاورین خارجی کمک می‌گیرم و بخشی از برنامه مدیرعامل هستم.

در مورد مدیریت پول

فلینت لین، موسس و مدیرعامل شرکت بیل‌تراست: مراقب باشید با کدام سرمایه‌گذاران خطرپذیر مشارکت می‌کنید. این مشارکت مثل ازدواج است و اگر به آنها اهمیت ندهید و به این فکر نکنید که به شما ارزش می‌افزایند، باید از این ازدواج امتناع کنید. جیم لافلر، موسس و مدیرعامل شرکت تجهیزات دفاتر کاری لافلر کامپنیز (Loffler Companies): کاری که الان انجام می‌دهید، تغییر می‌کند. چیزهایی در حال حاضر بیشترین سودآوری را برای شما دارند، ممکن است پنج یا 10 سال آینده دیگر سودآور نباشند؛ بنابراین همیشه باید برای سرمایه‌گذاری‌ها جلوتر از شرایط پیش بروید. کارا ترات، موسس و مدیرعامل شرکت کوانتوم هلت: باید ریتم جریان نقدی شرکت‌تان را کشف کنید. چه مدت بعد از سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار جدید، می‌توانید از هزینه‌های فروش و تولید فارغ شوید؟ این عدد هر چه هست، باید آن را دو برابر کنید. بیل رورک، از موسسین و مدیرعامل شرکت مهندسی تورچ تکنولوژی (Torch Technologies): بهترین افرادی را که می‌توانید پیدا کنید و کارها را به آنها محول کنید.

در غیر این صورت، مرگ شرکت‌تان نزدیک خواهد بود. لل وایت، موسس و مدیرعامل شرکت نرم‌افزاری زیفین (Xifin): سرمایه‌گذار خطرپذیر یا صندوق‌های تامین سرمایه خصوصی را خیلی با دقت انتخاب کنید. مطمئن شوید آنها از نظر فلسفی و فرهنگی با کاری که می‌خواهید به سرانجام برسانید، سازگاری دارند. ما در فضای بازار خودمان تخصص داشتیم، بنابراین در مورد محصول‌مان به کمک یا توصیه‌ای نیاز نداشتیم. نیاز ما بیش از هر چیز، کمک مالی بود.  جیمی هیلر، موسس و مدیرعامل شرکت هیلر پلامبینگ (Hiller Plumbing): من بدهی را دوست ندارم. بدهی نداشتن خیلی احساس راحتی دارد. اگر روزی شرکت را تعطیل کنیم، بدهی زیادی ندارم که بخواهم بپردازم.

منبع: Inc

منبع : دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا