تکنولوژی

اولین موبایل شیائومی با سیستم‌عامل اندروید

کمپانی چینی شیائومی تولید اولین اسمارت‌فون بر پایه استانداردهای «اندروید وان» (Android One) را با همکاری شرکت گوگل آغاز کرده است. این گوشی که Mi A1 نام دارد، آخرین و جدید ترین اسمارت‌فون سری اندروید وان محسوب می‌شود که قرار است به‌زودی به بازار معرفی شود.

اندروید وان نوعی استاندارد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است که شرکت گوگل وظیفه تعیین و نظارت بر آن را برعهده دارد اما ساخت این نوع دستگاه‌ها را به شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون سپرده است. این استاندارد در اصل به‌منظور تولید اسمارت فون‌هایی با قیمت کاملا مناسب و البته با کیفیت برای عموم مشتریان طراحی شده است.

برنامه اندروید وان ابتدا در سال 2014 در کشور هند اجرایی شد و حال در بسیاری از بازارهای در حال توسعه از جمله پاکستان، اندونزی، فیلیپین و بازارهای توسعه یافته کشورهایی از جمله ژاپن، اسپانیا و پرتغال به‌کارگرفته می‌شود.

کمپانی شیائومی از سال 2011 با ورود قدرتمند به بازار موفق شده بخش مهمی از بازار اسمارت‌فون‌های کشور چین را به‌خود اختصاص دهد. با اینکه این شرکت توانسته برخی از محسولات خود را در بازارهای بین‌المللی هم عرضه کند اما عمده محصولات شیائومی از جمله پرچمداران این شرکت به بازارهای داخلی چین، هند و دیگر کشورهای آسیایی محدود شده‌اند. اوایل امسال، این کمپانی چینی اعلام کرد که موفق شده بیش از 23.6 میلیون دستگاه اسمارت‌فون را در سه‌ماهه دوم سال 2017 به‌فروش برساند که در مقایسه با سه‌ماهه قبلی با افزایش 70 درصدی همراه بوده است. این شرکت همچنین با دریافت وام 1 میلیارد دلاری از 18 بانک معتبر قصد دارد برنامه‌‌های بین‌المللی خود را اجرایی کند.

حال اسمارت‌فون A1 شیائومی به دوربین پشتی دوگانه، پردازنده اسنپدراگون 635 شرکت کوالکام، باتری 3080 میلی آمپری، صفحه‌نمایش 5.5 اینچی خمیده، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد شد. این اسمارت‌فون پس از معرفی با قیمت 234 دلار ابتدا در کشور هند به‌فروش خواهد رسید. اما شیائومی اعلام کرده که این سامارت‌فون قرار است در 40 بازار مطرح در نقاط مختلف دنیا از جمله اندونزی، ویتنام، روسیه، لهستان، هنگ کنگ، اوکراین و مکزیک به‌صورت گسترده عرضه شود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا