تکنولوژی

چند توصیه برای داشتن پروفایل حرفه‌ای لینکدین

در دنیای امروز که همه‌چیز به صورت آنلاین و متصل به‌هم شکل گرفته است، داشتن یک پروفایل مجازی رسمی به منزله‌ی معرفی‌نامه شما است. امروزه تقریبا تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های سراسر دنیا برای استخدام، پروفایل شخصی افراد را بررسی می‌کنند. هم متقاضیان و هم شرکت‌های استخدام‌ کننده افراد امروزه از اهمیت و نقش دنیای مجازی در پروسه استخدام باخبر هستند و به‌همین دلیل داشتن یک پروفایل رسمی در شبکه لینکدین ( LinkedIn ) در موفقیت شما نقش به‌سزایی خواهد داشت.

بهترین راهکار‌های موجود برای ساختن یک پروفایل کاری مناسب مناسب یا ارتقاء پروفایل فعلی چیست؟

ژست مناسب

تاثیرگذاری اولیه در استخدام اهمیت بالایی دارد و عکس پروفایل شما هم در این زمینه تاثیر زیادی دارد. طبق آمار به‌دست آمده پروفایل‌های دارای تصویر 21 بار بیشتر از پروفایل‌های فاقد تصویر بررسی می‌شوند و همچنین 36 برابر پروفایل‌های بدون تصویر پیام شخصی دریافت می‌کنند. بنابراین انتخاب یک عکس پروفایل حرفه‌ای منطبق با شغلتان می‌تواند در موفقیت شما بسیار تاثیر گذار باشد. ضمنا می‌توانید با استفاده از فیلترهای موجود در LinkedIn هم عکستان را ویرایش کنید.

نمایش توانایی‌ها

سعی کنید حرفه، تخصص و دستاوردهایتان را همراه با تصاویر و ویدیوهای خلاقانه در قسمت «تجربیات شخصی» به معرض نمایش بگذارید. فراموش نکنید که مدرک تحصیلی، فعالیت‌های داوطلبی و دیگر دستاوردهایتان را در این قسمت به‌طور کامل شرح دهید.

معرفی کامل

بخش توضیح مختصر که در پروفایل LinkedIn شما وجود دارد، جای خوبی برای نشان دادن شخصیت،  برند و اهداف حرفه‌ای شما محسوب می شود. این بخش را حداقل با 40 کلمه مناسب پر کنید. توضیحاتی که در این بخش می‌نویسید در استخدام شما توسط شرکت‌ها موثر خواهد بود.

چند پیشنهاد موثر برای پیدا کردن شغل مورد نظر:

شغلتان را جستجو کنید

برای درک بهتر شرایط امروزی بازار کار، بهتر است نگاهی به بخش LinkedIn Jobs  بیاندازید. با این کار می‌توانید از مهارت‌های مورد نیاز شرکت‌ها برای استخدام در زمینه فعالیت خودتان باخبر شوید و همچنین می‌توانید پروفایل افراد دارای مهارت‌های مشابه شما که در شرکت مورد نظرتان فعالیت می‌کنند را هم مشاهده کنید.

به بخش استخدام کنندگان سر بزنید

اگر به‌دنبال یک شغل جدید هستید با فعال کردن گزینه Open Candidates در تنظیمات پروفایل خود می‌توانید به شرکت‌هایی که به‌دنبال جذب نیروی جدید هستند پیغام خصوصی بفرستید. با این کار شرکت مذکور پروفایل شما را برای تایید صلاحیت بررسی خواهد کرد.

چگونه با استفاده از لینکدین به‌روز باشیم؟

می‌توانید شرکت‌های بزرگ، گروه‌های مختلف اندیشمندان بزرگ، رهبران و نوآوران عرصه تکنولوژی و صنعت را دنبال کنید. در بخش LinkedIn Learnings همواره می‌توانید به صورت آنلاین مهارت‌های جدید را از نوآوران صنعت یاد بگیرید.

اگر به‌دنبال شغل جدید نیستیم، چرا باید در LinkedIn حضور فعال داشته باشیم؟

یک پروفایل به‌روز و قدرتمند می‌تواند برگ برنده شما شما در جذب فرصت‌های عالی در آینده کاریتان باشد. سعی کنید هنرها و دست‌یافته‌های جدیدتان را همواره در این سایت با دیگران به‌اشتراک بگذارید تا از این طریق لیاقت و توانایی‌های خود را به دیگران ثابت کنید. ضمنا انتشار متن‌های بلند هم می‌تواند در ارتقاء کیفیت پروفایلتان تاثیرگذار باشد. برای مثال می‌توانید عقاید و توصیه‌های رهبران بزرک در عرصه صنعت را در پروفایلتان به‌اشتراک بگذارید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا