تکنولوژی

درخواست عضو کمیسیون آ‌موزش مجلس برای رفع فیلتر توییتر

ارن خانلری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: می بایست به فضای مجازی به عنوان یک فرصت مناسب نگاه کرد و با رویکردی مثبت از فضاهای مجازی کم خطرتر همانند توییتر به صورت سیستماتیک درتقابل با نیروهایی که علیه کشور همجه های سیاسی و عقیدتی وارد می کنند، استفاده کرد و به این قدرتها از طریق مبارزه انفورماتیک ضد حمله متناسب وارد ساخت.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد، خانلری افزود: فیلترشدن صد درصد دیگر امکان پذیر نیست چرا که با پیشرفت تکنولوژی سیستم هایی وارد بازار شده اند که رفع فیلتر را به راحتی انجام می دهند و بهتر است به جای برخورد های قهری و بازدارنده به فکر فرهنگ سازی درست و ریشه ای باشیم. 

نماینده ارامنه شمال کشور در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: توییتر نسبت به دیگر فضاهای مجازی مطالب پربار و مفید و حتی درزمینه تحلیل مسائل علمی، سیاسی و احتماعی روز دارد و با ترویج فرهنگ متناسب با آن به فرموده مقام معظم رهبری که فرمودند:  “همین فضای_مجازی که اسمش فضای مجازی است درحالی‌ که واقعاً فضای حقیقی است یعنی این فضا درون زندگی بسیاری از مردم حضور دارد. خب همین فضای مجازی یک ابزار است؛ یک ابزار بسیار کارآمد برای اینکه شما بتوانید پیامتان را به اقصیٰ‌ نقاط دنیا برسانید این امکان دیروز نبود و امروز هست” می توان از فضاهایی چون توییتر بهره جست. 

وی در گفت‌گوی خود با خبرنگار نسیم اقتصاد گفت: عدم فیلترشدن برخی فضاهای مجازی مسئله کاملا حساسی است و به امور مختلفی چون ابعاد مختلف شرعی، سیاسی و امنیتی برمی گردد. با این وجود می توان به فضای مجازی به عنوان یک فرصت مناسب نیز نگاه کرد. با رویکردی مثبت می توان فضاهای مجازی کم خطرتر همانند توییتر را به صورت سیستماتیک درتقابل با نیروهایی که علیه کشور همجه های سیاسی و عقیدتی وارد می کنند، بکار گرفت و به این قدرتها از طریق مبارزه انفورماتیک ضد حمله متناسب وارد ساخت. بنابراین لازم است که به این موضوع کمی جدی تر نگریسته شود. 

خانلری در پایان اشاره کرد: بسیاری از ارگان های دولتی درحال حاضر مهم ترین دغدغه شان  این است که با استفاده از فضای مجازی توطئه های کشورهای بیگانه را خنثی کنند و چهره واقعی این کشورها را به مردم نمایان کنند. تدوین راهبردهای موثر این مسئله و ترسیم خطوط تاکتیکی آن بسیار مهم است و این مسئله کاملا تخصصی است. تا به حال مجلس دراین خصوص بررسی های مفیدی انجام داده است. رفع فیلترینگ توییتر به عنوان کم ضررترین فضای اجتماعی یکی از این مباحث مهم بوده است که از طریق آن می تواند با تهدیدها و هجمه های انفورماتیک دشمنان برخورد متقابل و هم ارز داشت. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا