تکنولوژی

آغاز همکاری الکسا و کورتانا از پاییز امسال

در پی توافقی که روز چهارشنبه اعلام شد، مایکروسافت و آمازون طی یک همکاری دوجانبه قصد دارند دستیارهای صوتی کورتانا و الکسا را با یکدیگر جفت کنند.

طبق گفته‌های هردو شرکت، از اوایل پاییز امسال کاربران از طریق ویندوز 10، دستگاه‌های اندرویدی و اپلی می‌توانند به دستیار صوتی الکسا دسترسی داشته باشند. همچنین دسترسی به کورتانا از طریق تمامی دستگاه‌های مجهز به الکسا از جمله آمازون اکو نیز ممکن خواهد بود.

مایکروسافت می‌گوید که طی این توافق کاربران الکسا می‌توانند به امکانات دستیار صوتی کورتانا از جمله تعیین زمان ملاقات و تقویم کاری دسترسی داشته باشند. در طرف دیگر کاربران کورتانا می‌توانند با استفاده از الکسا تجهیزات هوشمند منزل خود را کنترل کرده و یا از وبسایت آمازون خرید کنند.

کاربرد و نیاز به دستیارهای صوتی هر روزه در حال افزایش است. کمپانی‌های گوگل و آمازون موفق به عرضه اسپیکرهای هوشمند مجهز به این دستیارها به بازار شده‌اند. همچنین قرار است شرکت اپل اسپیکر مجهز به دستیار صوتی هوشمند«Siri» را روانه بازار کند و کمپانی سامسونگ هم قصد دارد اسپیکر هوشمند مجهز به دستیار صوتی کورتانا را معرفی کند.

«کارولینا میلانسی» تحلیلگر بخش موبایل در شرکت «Creative Strategies» درباره این توافق می‌گوید: «با این توافق آمازون چیزی را از دست نمی‌دهد و کورتانا شرکت مایکروسافت هم که تا به‌امروز به لپتاپ‌ها محدود شده بود، می‌تواند خودش را به کاربران بیشتری معرفی کند. این توافق برای مایکرویافت سود بیشتری دارد چرا که باعث می‌شود کورتانا بالاخره از محدوده کاربری همیشگی خود یعنی کامپیوترها خارج شود. اگر مایکروسافت بخواهد کورتانا را با جدیت بیشتری برای انجام وظایف کاربران به‌کار بگیرد، باید بیشتر از گذشته آن را در معرض استفاده قرار دهد و به‌همین دلیل این همکاری را باید یک تصمیم کاملا هوشمندانه از طرف مایکروسافت بدانیم.

او در ادامه گفت: «برای آمازون که مایل است الکسا را به‌عنوان انتخاب اول مشتریان معرفی کند، این توافق می تواند یک پیام جدی برای مشتریان و حتی رقبا باشد. در کل هردو شرکت از این توافق به‌نحوی سود می‌برند و به اپل و گوگل ثابت می‌‌کنند که شدیدا به‌دنبال پیشرفت از طریق همکاری دوجانبه هستند.»

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا