تکنولوژی

تغییر لوگوی یوتیوب بعد از 12 سال

یوتیوب اخیرا اعلام کرد که قصد دارد تغییرات اساسی را در طراحی پلتفرم خود ایجاد کند. جدیدترین اخبار درباره این تغییرات به طراحی لوگوی یوتیوب مربوط می‌شود که قرار است برای اولین بار بعد از 12 سال تغییر کند. در لوگوی جدید نام یوتیوب با فونت مشکی نوشته شده و آیکون قرمز همیشگی هم در پشت آن قرار می‌گیرد. ضمنا رنگ قرمز لوگو هم نسبت به گذشته روشن‌تر طراحی خواهد شد تا از فاصله دور نیز به‌راحتی قابل تشخیص باشد و با وضوح بیشتری دیده شود.

این تغییرات ابتدا در اپلیکیشن‌های موبایل یعنی آی‌اواس و اندروید قابل مشاهده خواهند بود و گفته می‌شود که این امکانات کم‌کم برای هر دو پلتفرم معرفی خواهند شد. رنگ پیش‌زمینه نوار بالایی در اپلیکیشن یوتیوب در حال حاضر به‌رنگ سفید درآمده و لوگو هم به سمت چپ منتقل شده است. ضمنا گزینه Navigation هم به قسمت پایین صفحه منتقل شده که این تغییر فعلا در نسخه آی‌اواس اپلیکیشن یوتیوب قابل مشاهده است.

ضمنان یوتیوب از یک ترفند جدید برای جلو بردن یا عقب کشیدن ویدیو با سرعت بیشتر اختراع کرده که با دوبار لمس سریع سمت راست یا سمت چپ ویدیو در حال نمایش قابل استفاده است. ضمنا یوتیوب گفته که یک ویژگی جدید هم تا چند ماه آینده برای کاربران قابل استفاده خواهد بود که با استفاده از آن و با کشیدن دستتان بر روی صفحه از سمت راست به چپ می‌توانید ویدیوی قبلی و با کشیدن انگشت از سمت چپ به راست صفحه هم ویدیوی بعدی را مشاهده خواهید کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالبی که قرار است به یوتیوب اضافه شود، نمایش ویدیوها به شکل افقی و یا عمودی در حالت تمام‌صفحه است. درحال حاضر اگر بخواهید ویدیو را در حالت تمام صفحه مشاهده کنید، تصویر تنها به حالت افقی نمایش داده خواهد شد اما در آپدیت جدید یوتیوب کاربران می‌توانند حالت تمام صفحه ویدیو را هم به‌شکل افقی و هم به‌شکل عمودی مشاهده کنند.

انتخاب سرعت پخش ویدیوها هم که در گذشته تنها در نسخه دسکتاپ یوتیوب قابل استفاده بود، با ورود به‌بخش تنظیمات نسخه موبایلی یوتیوب برای کاربران قابل دسترسی خواهد بود. ضمنا نمایش لیست ویدیوهای پیشنهادی در حالت تمام‌صفحه هم به اپلیکیشن یوتیوب اضافه شده است. یوتیوب گفته که ویژگی های جدید به‌زودی به این پلتفرم اضافه خواهد شد.

در ورژن دسکتاپ ، یوتیوب ظاهر ساده‌تر و خلوت‌تری دارد و محتویات مختلف با وضوح بیشتری به‌چشم می‌آیند. تغییرات عمده در طراحی یوتیوب از ماه می امسال اعلام شد و برای تعدادی کاربر منتخب یوتیوب هم قابل استفاده بود. ضمنا با اضافه شدن حالت «Dark Mode»، نسخه دسکتاپ یوتیوب از طرفداران بیشتری نسبت به‌گذشته برخوردار شده است. برای فعال کردن Dark Mode بر روی عکس پروفایلتان در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و این گزینه را فعال کنید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا