تکنولوژی

ویژگی‌های جدید دوربین‌ گلکسی ‌اس 8

دوربین گوشی‌های هوشمند در چند سال اخیر مانند سایر بخش‌های این محصول پیشرفت‌های زیادی داشته است، از سنسورهای چند ده مگاپیکسلی گرفته تا فناوری‌هایی مانند دوال پیکسل، لرزش‌گیر اپتیکال و… که همگی دوربین‌های گوشی‌های هوشمند را به دوربین‌های حرفه‌ای DSLR نزدیک‌تر کرده‌اند. برای کم‌کردن این فاصله تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است، دوربین گلکسی S8 و S8+ سامسونگ تازه‌ترین تجربه موفقی است که دنیای گوشی‌های هوشمند به خود دیده است. دوربین پرچمدار سامسونگ به کمک الگوی نوینی که در پردازش تصاویر از آن بهره می‌برد، عکس‌هایی با جزئیات و وضوح بیشتر، رنگ‌های طبیعی و کیفیتی متمایز از آنچه تاکنون دیده‌اید، ثبت می‌کند. بهبود سنسور دوربین سلفی و اضافه شدن فیلترها و استیکرهای جدید به رابط کاربری، دیگر نقاط تمایز دوربین گلکسی S8 را نسبت به نسل قبلی سری اس تشکیل می‌دهد.

این مطلب را از دست ندهید: بررسی اختصاصی گلکسی اس 8 پلاس

 

پردازش برای بهترین تصویر

فرآیند پردازش تصویر در گلکسی S8 به روشی بهینه و پیشرفته تغییر کرده است، در این فرآیند عکسی که کاربر در نهایت تماشا می‌کند در واقع حاصل چندین عکسی است که دوربین از سوژه مورد نظر ثبت می‌کند. دوربین S8 این قابلیت را پیدا کرده تا با ترکیب چند عکس، در پایان بهترین و باکیفیت‌ترین تصویر را بر روی حافظه گوشی ذخیره کند.

سنسور دوربین اصلی همچنان از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. تغییر اما در دوربین سلفی رخ داده است. جایی که سنسور ۵ مگاپیکسلی S7 در گلکسی S8 و S8+ به ۸ مگاپیکسل رسید. فوکوس خودکار این دوربین تضمینی برای ثبت سلفی‌های بدون نقص خواهد بود.

 

دید در شب

دوربین اکثر گوشی‌های هوشمند برای عکس‌برداری در طول روز مناسب هستند. این گوشی‌ها دوربین‌هایی دارند که کم‌وبیش می‌تواند عکس‌های مناسبی در روشنایی روز ثبت کند، اما زندگی ما شبانه‌روزی است. برای همین به دوربینی نیاز داریم که در تاریکی شب هم به زیبایی روز خاطرات‌مان را ماندگار کند. در گلکسی S8 و S8+ به لطف قابلیت‌هایی همچون فناوری دوال پیکسل (Dual Pixel)، دریچه دیافراگم F1.7، پیکسل‌های ۱.۴ میکرونی سنسور و  لرزش‌گیر اپتیکال، جذب نور بیشتر و ثبت عکس‌های واضح و شفاف حتی در کم‌نورترین محیط‌ها امکان‌پذیر شده است.

این قابلیت‌ها دوربین گلکسی S8 را به دوربین‌های حرفه‌ای DSLR موجود در بازار نزدیک کرده است. سنسورهای این دوربین با پیکسل‌های بزرگ ۱.۴ میکرونی، جذب نور فوق‌العاده‌ای در محیط‌های تاریک انجام می‌دهند. علاوه بر این گشادگی دریچه دیافراگم F1.7 مزید بر علت شده تا عملکرد دوربین در جذب نور بهتر از قبل شود. یکی از چالش‌های عمده کاربران برای عکس‌برداری در شب، فوکوس دوربین بر روی سوژه است. وجود فناوری دوال پیکسل در گلکسی S8 باعث تقویت عملکرد دوربین در محیط‌های کم‌ نور و همین‌ طور هنگام فوکوس بر روی سوژه‌های متحرک می‌شود. وجود لرزش‌گیر اپتیکال در سنسور دوربین‌ نوید بخش‌ عکس‌ها و فیلم‌هایی با کمترین نویز و بیشترین وضوح در روز و شب است.

بررسی ویژگی‌ها و قابلیت‌های تازه دوربین گلکسی‌های S8 و S8+ به رابط کاربری ختم می‌شود. در این بخش برای اولین بار علاوه بر فیلترهای متنوع تصاویر، شاهد استکیرها و تمبرهایی هستیم که جذابیتی مضاعف را به عکس‌ها می‌بخشند. اضافه شدن این امکانات به رابط کاربری دوربین، ثبت عکس‌های جذاب و سرگرم‌کننده بیشتری را منجر شده است. جدیدترین پرچمداران کهکشان سامسونگ به کمک سنسور پیشرفته دوربین و قابلیت‌های به ارث برده از نسل قبلی خود تصاویری چشم‌نواز و خیره‌کننده را ثبت می‌کنند. 

منبع : روابط عمومی سامسونگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا