تکنولوژی

شرکت سازنده انگری بردز وارد بورس می‌شود

 

طبق گزارش Bloomberg، شرکت فنلاندی Rovio، سازنده بازی محبوب Angry Birds تصمیم دارد تا اوایل ماه آینده سهام اولیه خود(IPO) را عرضه کرده و وارد بورس می شود

گزارش بلومبرگ عنوان می‌کند که سهام اولیه این شرکت ارزشی معادل 2 میلیارد دلار خواهد داشت و عرضه سهام قابل خرید و فروش، سودی معادل 400 میلیون دلار برای این شرکت در پی خواهد داشت. طبق گزارش‌ها، تصمیم نهایی در این باره هنوز به صورت قطعی گرفته نشده و مسئولین حتی شاید ادامه کار شرکت به صورت خصوصی را انتخاب کنند.

بازی انگری بردز اولین بار در سال 2009 توسط شرکت Rovio منتشر شد و از آن زمان تا کنون توسعه زیادی پیدا کرده است. شرکت روویو بعد از تجربه موفقیت بزرگ این بازی، تصمیم گرفت تا از طُرق دیگر نیز- مانند معرفی دیگر بازی‌ها و اکران فیلم Angry Birds- درآمد زایی داشته باشد. فیلم Angry Birds در سال 2016 اکران شد که به افزایش فروش بازی کمک زیادی کرد. شرکت Rovio بعد از انتشار آمار سال 2016 خود اعلام کرد که سرمایه این شرکت با 34 درصد افزایش، به مبلغ 190.3 میلیون یورو و درآمد آن، به 17.5 میلیون یورو رسیده است. این در حالی است که Rovio سال قبل آمار کاهش درآمد شرکت را منتشر کرده بود.

در ماه ژوئن خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت Tancent قصد دارد Rovio را به مبلغ 3 میلیارد دلار خریداری کند و به علاوه سهام این شرکت در آینده نزدیک برای تبدیل شدن به یک شرکت Public، عرضه خواهد شد. سخنگوی Rovio در آن زمان عنوان کرد:” عرضه لیست سهام شرکت در آینده محتمل است و می‌تواند رشد شرکت را تضمین کند.”

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا