تکنولوژی

حالت شب برای نسخه دسکتاپ توییتر فعال می‌شود

اگر کاربر توییتر هستید و برای خواندن خبرها و توییت‌ها از لپ‌تاپ و یا کامپیوتر استفاده می کنید، احتمالا شما هم می‌توانید از ویژگی “حالت شب” (Night Mode) توییتر که در حال اجرای آزمایشی است استفاده کنید. توییتر این ویژگی را سال گذشته برای کاربران اندروید و آی‌او‌اس هم معرفی کرد.

البته اینکه کسی آخر شب و در پایان روز سخت و پر تنش وارد رخت خوابش شود و به‌جای گوشی بخواهد از یک لپتاپ سنگین برای خواندن توییت‌ها استفاده کند، کمی عجیب و غیرقابل تصور است. با این وجود اگر شما هنوز همچین عادت عجیبی دارید یا اینکه از یک لپتاپ جم و جور استفاده می‌کنید و خواندن اخبار و توییت‌ها قبل از خواب شبانه یکی از عادت‌های همیشگی شما است، بنابراین ویژگی حالت شب برای شما بسیار خوشایند خواهد بود چراکه از این به‌بعد می‌توانید با آرامش بیشتر و نور مناسب‌تر توییت‌ها بخوانید و بخوابید.

با اینکه توییتر هنوز اضافه شدن این ویژگی را رسما اعلام نکرده اما بسیاری از کاربران اعلام کرده‌اند که حالت شب در حال حاضر برایشان فعال شده است. برای اینکه از فعال شدن این ویژگی بر روی اکانت خود مطمئن شوید، بر روی عکس پروفایلتان کلیک کنید. اگر این ویژگی برای شما هم فعال شده باشد می‌توانید آن را در زیر گزینه Log Out مشاهده کنید.

ویژگی حالت شب توییتر برای محل کارهای کم نور و تاریک و اوقاتی از شب که نمی‌خواهید لامپ اتاق را روشن کنید بسیار ایده‌آل است و از آنجایی که دسکتاپ را از سفید به‌رنگ سرمه‌ای و رنگ متن را از مشکی به‌سفید تبدیل می‌کند، مناسب چشم کاربران نیز خواهد بود. نور مانیتور  در تاریکی شب می‌تواند برای چشم کاربران مضر باشد به‌همین دلیل کاربران شدت نور را در شب به‌حداقل می‌رسانند اما معمولا این اقدام هم برای رساندن شدت نور به مقدار ایده‌آل کافی نیست. بنابراین اگر از کاربران توییتری هستید که شب‌ها از لپتاپ استفاده می کنید بهتر است بدانید که ویژگی حالت شب دقیقا برای شما طراحی شده است.

اگر واقعا به حالت شب علاقه پیدا کرده‌اید و این ویژگی هنوز برای شما فعال نشده، می‌توانید از افزونه‌های مرورگر کروم و فایرفاکس هم استفاده کنید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا