تکنولوژی

طراحی جدید داشبورد ایکس‌باکس وان

گفته می‌شود مایکروسافت در حال آزمایش نسخه جدیدی از داشبورد ایکس‌باکس وان است که طراحی آن نسبت به‌گذشته تفاوت‌های زیادی دارد. ظاهرا کارکنان ارشد بخش ایکس‌باکس در شرکت مایکروسافت امروز بین ساعت 6 تا 9 بعداز ظهر می‌تواند به طراحی جدید داشبورد ایکس‌باکس وان دسترسی داشته و آن را بررسی کنند. در طراحی جدید، مایکروسافت بیشتر بر روی سرعت حرکت بین برنامه‌ها و کاهش کندی‌های فعلی در منوی اصلی تمرکز کرده است.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، آیکون‌های منو به‌صورت افقی در سمت چپ طراحی شده‌اند و کاربران با استفاده از دسته ایکس‌باکس می‌توانند به‌راحتی گزینه‌های مختلف این منو را مشاهده و انتخاب کنند. طراحی آن البته کمی مشابه طرح‌ قبلی است اما گفته می‌شود از نظر سرعت اجرا و حرکت بین گزینه‌های مختلف منو با استفاده از دسته ایکس‌باکس، تغییرات چشمگیری اعمال شده است. ضمنا با ورود به بخش Guide، با یک رابط کاربری جذاب روبرو می‌شوید که فعالیت‌های شما از ابتدا تا کنون را نمایش می‌دهد.

ظاهرا بیشترین تغییرات در به‌روزرسانی جدید، در بخش Home اعمال شده است. مایکروسافت این بخش را با استفاده از سیستم “Fluent Design” طراحی کرده است و کاربران می توانند آن را به‌شکل دلخواه خود تغییر دهند. برای مثال می‌توانید دوستان موردعلاقه‌تان را در کنار بازی‌ها و برنامه‌های محبوب به‌صفحه هوم اضافه کنید. بازی‌های مورد علاقه در صفحه هوم نیز فعالیت‌های دوستانتان را به ‌شما نمایش می‌دهند.

درحالی که تمرکز اصلی مایکروسافت بر روی طراحی جدید داشبورد ایکس‌باکس وان بوده، اما اپلیکیشن ایکس‌باکس در ویندوز 10 هم دچار تغییراتی خواهد شد. برای مثال کاربران می‌توانند حالت گیم (Game Mode) را برای هر بازی فعال و یا غیرفعال و تنظیمات صدا را به شکل دلخواه مدیریت کرده و تغییر دهند.

این به‌روزرسانی تنها بخشی از تغییرات متعدد مدنظر شرکت مایکروسافت است. این کمپانی گفته که در ماه‌های آتی تغییرات و ویژگی‌های جدیدی را به ایکس‌باکس وان، ویندوز 10 و گوشی‌های موبایل اضافه خواهد کرد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا