تکنولوژی

چرا قهرمان مبارزه با واناکرای دستگیر شد

Marcus Hutchins، محقق و هکر انگلیسی تبار 23 ساله که توانست حمله سایبری WannsCry را متوقف کند، این بار به جرم دست داشتن در یک حمله بدافزاری به حساب‌های بانکی، توسط FBI دستگیر شد.

حکم صادره توسط دپارتمان قضایی آمریکا روز پنج شنبه اعلام شد و طی آن Huchins به دلیل کمک در ساخت و پخش تروجان مخصوص دسترسی به حساب‌های بانکی کاربران بین سال های 2014 تا 2015، مجرم شناخته شد.

بدافزار Kronos توسط ایمیل با محتویات آلوده(مانند فایل‌های مایکروسافت Word)  منتشر شد که اطلاعات اساسی کاربران مانند رمز عبور حساب‌های بانکی را مورد هدف قرار می‌داد و از این طریق به سادگی موجودی حساب‌هایشان در دسترس مجرمان قرار گرفت.

Huchins یکی از افرادی است که با اتهام دست داشتن در این حمله بدافزاری و ساخت ویروس کرونوس مجرم شناخته شد. وکیل مدافع دولتی هاچینز اعلام کرد که وی فاقد هرگونه محکومیت کیفری بوده و تا کنون بارها در موارد امنیتی گوناگون، با مامورین فدرال همکاری داشته است. این وکیل مدافع که توسط دادگاه برای هاچینز انتخاب شده است، از قضات خواست تا به هاچینز که فعلا در بازداشت به سر می‌برد، برای گرفتن یک وکیل شخصی فرصت بیشتری بدهند.

طبق مفاد درج شده در حکم، شریک جرم هاچینز، این بدافزار را اولین بار در یک وبسایت دارک نت به نام AlphaBay ( یک سایت غیر قانونی مانند eBay که برای خرید و فروش مواد مخدر و بدافزارهای اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد)برای فروش قرار داد که دو ماه بعد فروش رفت.  وب سایت آلفابی در ماه ژوئن تعطیل شد و اطلاعت سرورهای آن در دسترس ماموران اف بی آی قرار گرفت.

اولین آلودگی توسط ویروس کرونوس در اواخر سال 2016 گزارش شد که طی آن با استفاده از آلودگی سیستم پرداختی یکی از فروشگاه‌های اینترنتی کوچک، اطلاعات حساب مشتریان دزدیده شد.

هاچینز در فضای مجازی به عنوان قهرمان حمله سایبری WannaCry شناخته می‌‌شود که اوایل اردی‌هشت ماه آغاز و به سرعت منتشر شد و صدها هزار کامپیوتر را در سرتاسر جهان تنها در یک روز آلوده کرد. هاچینز در این پرونده موفق شد جلوی پیشرفت این بدافزار را بگیرد و به همین دلیل جایزه افتخاری از طرف SC Awards Europe را نیز دریافت کرد.

مرتبط :‌

سازمان فناوری اطلاعات می‌گوید واناکرای در حال پیشروی است

–  حمله گسترده ویروس پتیا به سازمان‌ها

منبع : آی تی ایران

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا