تکنولوژی

از این 306 میلیون پسورد استفاده نکنید

اگر به‌دنبال استفاده از یک پسوورد جدید برای اکانت‌هایتان هستید، خوشبختانه “تروی هانت” گنجینه‌ای از پسووردهایی که نباید استفاده کنید را جمع آوری کرده است.”

هانت، متخصص امنیت وبسایت معروف “Have I Been Pwned” روز چهارشنبه ابزاری را معرفی کرد که حاوی 306 میلیون پسورد لورفته است. این ابزار منبعی از پسوردهای به‌دست آمده از ده‌ها نفوذ امنیتی در سال‌های گذشته است و هدف از ساخت چنین ابزاری راهنمایی اشخاص و شرکت‌ها در جهت افزایش سطح امنیت فعالیت‌هایشان به شکل آنلاین است. افراد می‌توانند پسوردهای آسیب پذیر که در گذشته مورد نفوذ قرار گرفته‌اند را در این ابزار جستجو کنند.

از آنجایی که نفوذهای امنیتی همیشه در کمین کاربران و شرکت‌ها هستند، همواره توصیه می‌شود که کاربران از پسوردهای قدرتمند و مطمئن برای مقابله با این حملات استفاده کنند. گفته می‌شود هنگام انتخاب پسورد بهتر است  از یک رمز عبور حداقل 16 کاراکتری و ترکیبی از اعداد و حروف کوچک و بزرگ استفاده شود. اما حتی پیچیده‌ترین پسوردهای دنیا هم درصورتی که در حافظه ابزار هکرها ذخیره شده باشند، قابل نفوذ هستند.

حال وبسایت هانت که درگذشته به کاربران این امکان را می‌داد که از سالم و یا هک شدن ایمیلشان اطمینان حاصل کنند. با کمک ابزار جدیدش به کاربران این فرصت را می‌دهد که بدون نیاز به وارد کردن نام کاربری و یا ایمیل و تنها با وارد کردن پسورد مورد نظرشان از لو نرفتن آن مطمئن شوند. البته او به کاربران هشدار داده پسوردهایی که در حال حاضر بر روی اکانت‌هایشان استفاده می‌کنند را در این ابزار جستجو و وارد نکنند.

هانت معتقد است با استفاده از این ابزار بسیاری از کاربران فضای اینترنت می‌توانند کلمات عبور مطمئن‌تری در آینده انتخاب کنند. از نظر هانت در فضای اینترنت هیچ اتفاقی دردناک‌تر از هک شدن و لو رفتن اطلاعات شخصی افراد نیست.

سازمان استاندارو وتکنولوژی ایالات متحده اخیرا اعلام کرده در راستای کاهش نفوذهای سایبری هکرها به مراکز داده‌ شرکت‌ها و حتی زندگی خصوصی کاربران، بهتر است افراد قبل از انتخاب پسورد برای اکانت‌های خود، ابتدا از سالم بودن آن از طریق وبسایت‌های مختلف اقدام کرده و یک کلمه عبور جدید و مناسب انتخاب کنند. البته با توجه به‌مرکز داده‌های هانت که حاوی بیش از 306 میلیون پسورد لو رفته است، انتخاب پسورد جدید و مناسب خیلی هم آسان به‌نظر نمی‌رسد.

از این سایت می‌توانید پسورد خود را چک کنید و یا اگر فکر میکنید فرصت بررسی‌اش را دارید تمام پسوردهای لو رفته را دانلود کنید. 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا