تکنولوژی

7 جایگزین برای نرم‌افزار TeamViewer

نرم‌افزار TeamViewer  در بین کاربران مک و ویندوز همواره از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است. متاسفانه چند روز پیش استفاده از این برنامه به دلایل نامعلومی برای کاربران ایرانی مسدود شد. لذا در این گزارش قصد داریم چند برنامه جایگزین مناسب را به شما معرفی کنیم تا از این طریق بتوانید به دستگاه مورد نظرتان در هرجای دنیا که هستید دسترسی نامحدود داشته باشید. این برنامه‌ها همچنین امکان کپی کردن فایل از سیستم‌ مبدا و یا ارسال فایل به آنها را برای کاربران ممکن ساخته‌اند. نکته جالبت اینکه برخی از این برنامه‌ها قابلیت اجرا بر روی سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید را نیز دارند و از این طریق دسترسی به کامپیوتر حتی با اسمارت‌فون‌ها نیز ممکن خواهد بود.

1-LogMeIn Pro

با استفاده از این برنامه قدرتمند می‌توانید کامپیوترتان را هر زمان و هرجایی که هستید کنترل و مدیریت کنید. این برنامه برای ویندوز و سیستم‌عامل مک قابل اجرا است و طبق گفته های تیم سازنده این برنامه، حتی امکان تماشای ویدیوهای HD به‌شکل از راه دور از طریق این برنامه نیز وجو د دارد. ضمنان دریافت و یا انتقال فایل از طریق File Manager این برنامه نیز امکان‌پذیر است.

پروسه پرینت اسناد از کامپیوتر مبدا با استفاده از این برنامه بسیار آسان‌تر شده است. همچنین با اپلیکیشن اندروید و یا iOS این برنامه نیز می‌توانید سیستم خود را از فواصل نزدیک و یا بسیار دور به‌راحتی کنترل کنید. قبل از پرداخت 70 دلار برای خرید این برنامه می‌توانید از نسخه آزمایشی آن به‌شکل رایگان استفاده کنید.

2-Ammyy Admin

این نرم‌افزا یک راه‌حل چند منظوره برای کنترل و مدیریت کامپیوترها از راه دور محسوب می‌شود.با استفاده از این برنامه می‌توانید کامپیوترهای یک شبکه و حتی سرورها را از راه دور و بدون دردسر و پیچیدگی کنترل کنید. همچنین با استفاده از این برنامه و از طریق اینترنت می‌توانید کامپیوتر خود را از هر نقطه ای از دنیا به‌راحتی کنترل کنید.

یکی دیگر از کاربردهای این برنامه، به‌کارگیری در جهت ارائه مطالب در جلسات یا برگزاری کلاس‌های مجازی و آموزش از راه دور است. برخلاف برخی از جایگزین‌های برنامه TeamViewer، این نرم‌افزار به‌شکل کاملا رایگان عرضه می‌شود.

3-Microsoft Remote Desktop Connection

اگر به‌دنبال دسترسی به تمامی فایل‌ها، برنامه‌ها و منابع شبکه‌ ذخیره شده در کامپیوتر دفتر کارتان از داخل منزل هستید، این برنامه می‌تواند یکی از بهترین اولویت‌های شما باشد. این ابزار قدرتمند در حال حاضر به صورت پیش‌فرض در ویندوز وجود دارد اما درصورتی که از سیستم‌عامل مکینتاش استفاده می‌کنید و قصد دارید یک سیستم ویندوزی را از راه‌دور کنترل کنید، می‌توانید این برنامه را از طریق باندل آفیس 2011 که برای مک ارائه شده و یا به‌صورت جداگانه دانلود کنید. کنترل و انتقال فایل‌ها از طریق این برنامه و بر روی سیستم‌عامل مک به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه دردسری انجام می‌شود.

4-UltraVNC

این برنامه هم یکی جایگزین خوب و مناسب برای برنامه TeamViewer محسوب می‌شود چراکه قادر است صفحه نمایش سیستم مورد نظر را از طریق اینترنت بر روی سیستم دلخواه شما نمایش دهد. با استفاده از این برنامه دسترسی و کنترل از راه دور سیستم در هر نقطه‌ای از دنیا امکان‌پذیر خواهد بود.

5-CrossLoop

با استفاده از این سرویس می‌توانید به سیستم دلخواهتان در هر نقطه‌ای از دنیا دسترسی داشته باشید. این برنامه علاوه بر دسترسی نامحدود به کامپیوتر مقصد، امکان ریبوت کردن کامپیوتر از راه دور و همچنین اتصال مجدد به همان سیستم را به‌کاربران می‌دهد و همچنین استفاده از این برنامه به‌صورت کاملا رایگان خواهد بود. با استفاده از این برنامه می‌توانید صفحه نمایش کامپیوتر دوستانتان در هرجای دنیا که باشند را کنترل و مدیریت کنید. این برنامه برای سیستم‌عامل ویندوز و مک قابل دانلود و اجرا است.

ضمنان اگر برنامه را به نسخه غیر رایگان ارتقاء دهید، امکان انتقال نامحدود فایل بین سیستم مبدا و مقصد و همچنین کنترل سیستم با استفاده از اپلیکیشن اندروید نیز وجود خواهد داشت.

6-Radmin 3

این برنامه که به‌عنوان یکی از نامزدهای جایگزین نرم‌افزار teamViewer انتخاب شده، به‌شکل اختصاصی برای سیستم‌عامل ویندوز طراحی شده است. طبق گفته‌های شرکت سازنده این برنامه، با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید سیستم مبدا را با سرعت بسیار بالا کنترل کنید. یکی از ویژگی‌های این برنامه، نمایش صفحه نمایشگر سیستم مبدا به‌شکل فول‌اسکرین و یا در یک پنجره جداگانه است. ضمنا امکان انتقال فایل بین هردو سیستم بدون هرگونه افت سرعت برنامه نیز وجود دارد. کاربران همچنین می‌توانند به‌شکل متنی و یا صوتی با سیستم مبدا ارتباط داشته باشند. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این برنامه می‌توان به تکنولوژی DirectScreenTransfer، پشتیبانی از Intel AMT، ریبوت و یا خاموش کردن از راه دور، رابط کاربری ساده و پشتیبانی از چند مانیتور به‌طور همزمان اشاره نمود.

7-ISL Light

آخرین برنامه‌ای که در این گزارش قصد معرفی آن را داریم، نرم‌افزار TeamViewer ISL Light با رابط کاربری دوست داشتنی است که قادر به کنترل از راه دور دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز، مک و لینوکس است. تنها کاری که لازم است انجام دهید، دانلود این برنامه و ذخیر آن بر روی صفحه دسکتاپ کامپیوترتان است. سپس با یک کلیک سادهمی‌توانید کامپیوتر مبدا را به‌راحتی کنترل کنید.

نکته جالب اینکه می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن iOS، اندروید و یا ویندوزفون این برنامه، به کامپیوترتان دسترسی از راه دور داشته باشید. شرکت سازنده این برناه را به‌صورت رایگان برای تمامی پلتفرم‌ها ارائه کرده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا