خودروخودرو الکتریکی

Bollinger B1؛ اولین خودروی آفرود الکتریکی

استارت‌آپ مستقل Bollinger Motors، به تازگی از اولین و تنها خودروی الکتریکی خود پرده برداری کرد، این خودروی جدید B1 نام دارد.این شرکت ادعا می‌کند که B1 به عنوان اولین کامیون یا تراک تمام الکتریک در بازار محسوب خواهد شد.

این وسیله نقلیه، خودرویی ما بین جیپ و هامر او‌جی است که به صورتی طراحی شده که می‌توان درها یا بخش‌های مختتلف خودرو را بسته به نوع سفر آفرود جدا کرد. طراحی بیرونی این خودرو ما را یاد خودروهای نظامی می‌اندازد که واقعا چشم‌گیر است ولی به گفته شرکت Bollinger Motors، باتری قدرتمند این خودرو خارق العاده‌ترین ویژگی آن است. این استارت‌آپ اعلام کرده که باتری بزرگ 100kWh این خودرو قادر است در هر بار شارژ تا 200 مایل مسافت را جوابگو باشد. جالب است بدانید خودروی تسلا تنها اختلاف کمی با این تراک دارد و با هر با شارژ، مسافتی معادل 215 مایل را می‌پیماید. نسخه کوچک‌تر60 kWh نیز از باتری تراک B1 وجود دارد که در هر بار شارژ، مسافت 120 مایلی می‌پیماید که بازهم مسافت چشم‌گیری است.

موتور خودروی B1 360 اسب بخار قدرت و 472 پوند گشتاور دارد و طبق ادعای شرکت سازنده، سرعت 0 تا 60 را در مدت زمان بسیار کم 4.5 ثانیه می‌پیماید و بالاترین سرعت آن، 127 مایل در ساعت است.

این خودرو ویژگی‌های جزئی اما مهمی دیگری نیز دارد که شرکت  Bollingerهنوز آماده معرفی آنها نبوده است: نام شرکای تجاری و قیمت. شرکت Bollinger، استارت‌آپ کوچکی است و قائدتا نمی ‌واند خودروی B1 را در مقیاس بزرگ تولید و عرضه کند و حتما می‌بایست با شرکت سازنده دیگری برای این منظور شراکت کند. این شرکت قصد دارد 19 ماه بعد از امضای قرارداد با یک شرکت سازنده،  محصولات خود را به مشتریان به صورت مستقیم عرضه کند.

 Bollingerدقیقا خودروی خود را یک شب قبل از برنامه معارفه انلاین خودروی مدل 3 شرکت تسلا، معرفی کرد اما بعید به نظر می‌رسد که این اقدام با نیت قبلی بوده باشد زیرا شرکت بولینگر، تسلا را رقیب خود نمی‌داند و تسلا فقط یک شرکت دیگر است که در بازار خودروهای الکتریک فعالیت دارد.

سخنگوی شرکت بولینگر، جف هالند در ایمیلی به ماشابل گفت: “ما قطعا ایده‌ها و طرح‌های شرکت موفقی مانند تسلا را می‌ستاییم اما معتقدیم که بازار کنونی خودروهای الکتریکی، به خودروهای چند منظوره و اسپورت تراک‌هایی مانند B1 نیز احتیاج دارد. اتفاقا به عقیده ما B1 می‌تواند نوع متفاوت اما هم رده خودرویی مانند مدل 3 تسلا باشد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا