تکنولوژی

اولین اسمارت‌فون هولوگرافیک معرفی شد

کمپانی RED که وظیفه طراحی و تولید دوربین‌های حرفه‌ای مختص فیلم‌های هالیوودی را برعهده دارد، در حال ساخت یک اسمارت‌فون “هولوگرافیک” با نام “هیدروژن” است. این کمپانی ادعا می‌کند این اسمارت‌فون اولین دستگاه هولوگرافیکی برای نمایش محتوای رسانه است که البته برای استفاده از آن هیچ نیازی به استفاده از عینک‌های مخصوص نخواهد بود.

این اسمارت‌فون 5.7 اینچی که به سیستم‌عامل اندروید مجهز است، در دو مدل مختلف عرضه خواهد شد. مدل اول با قیمت 1595 دلار و از جنس تیتانیوم ساخته شده و دیگر مدل آن که از جنس آلومینیوم تولید شده، با قیمت 1195 دلار عرضه می‌شود. هیدروژن در سه‌ماهه اول سال 2018 به‌صورت رسمی عرضه خواهد شد. طبق گفته‌های شرکت، این اسمارت‌فون به صفحه‌نمایش هولوگرافیک هیدروژنی کاملا حرفه‌ای مجهز شده است که می‌توان حالت آن را به‌راحتی از حالت دوبعدی به حالت سه‌بعدی تغیر داد.

طبق ادعای RED، نمایشگر این دستگاه به تکنولوژی نمایش محتوای H4V (Hydrogen 4-View)، محتوای سه‌بعدی استریو، محتوای واقعیت مجازی دوبعدی و سه‌بعدی، واقعیت افزوده و همچنین واقعیت ترکیبی مجهز خواهد بود.

پخش صدا با کیفیت بسیار بالا هم یکی دیگر از ویژگیهای بارز این اسمارت‌فون محسوب می‌شود که با استفاده از الگوریتم‌های خاص می‌تواند صدای استریو را به صدای فراگیرSurround Sound)) 5.1 تبدیل کند. اسمارت‌فون هیدروژن همانند دوربین‌های سینمایی قادر است از لوازم جانبی مختلف پشتیبانی کند. برای مثال می‌توانید برای ثبت تصاویر بسیار ثابت یا متحرک و یا هولوگرافیک با این گوشی، از ابزار و دوربین‌های حرفه‌‌ای که در آینده معرفی می‌شوند، بر روی این دستگاه استفاده کنید. البته این ابزار فعلا معرفی نشده‌اند و بعید به‌نظر می‌رسد این لوازم همزمان با تاریخ عرضه‌ی گوشی معرفی شوند. ضمنا از این اسمارت‌فون می‌توان به‌عنوان صفحه نمایش دوربین‌های حرفه‌ای شرکت نیز استفاده کرد.

این اطلاعات فعلا همه یافته‌های ما از این اسمارت‌فون شگفت‌انگیز هستند و باید منتظر باشیم که کمپانی RED در اخبار جدیدی در رابطه با دیگر مشخصات این گوشی از جمله پردازنده، حافظه رام، حافظه داخلی و حتی کیفیت دوربین را منتشر کند. البته در تصویر منتشر شده از این گوشی، جک هدفون، پورت یو‌اس‌بی C و یک لنز دوربین نسبتا بزرگ در قسمت پشتی گوشی کاملا قابل رویت است. ضمنا وبسایت کمپانی RED ادعا میکند که این گوشی به درگاه microSD نیز مجهز خواهد بود.

در پشت گوشی، یک دکمه قرمز رنگ مخصوص ضبظ صدا و تصویر هم دیده می‌شود که هنوز از کاربرد دقیق این دکمه اطمینان کافی نداریم. اما طراحی و وظاهر آن شباهت زیادی به دکمه‌های به‌کاررفته در دوربین‌های فیلمبرداری حرفه‌ای شرکت RED دارد. به‌نظر می‌رسد اسمارت‌فون هیدروژن یک گوشی همگانی نخواهد بود و بیشتر برای علاقه‌مندان به دوربین‌های شرکت RED و درکل علاقه‌مندان به عکاسی حرفه‌ای ساخته شده است. امیدواریم دوربین سلفی این گوشی هم از کیفیت بالایی برخوردار باشد، چراکه 1200 دلار برای خرید یک گوشی با دوربین سلفی متوسط اصلا قابل قبول نخواهد بود.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا