تکنولوژی

۹ محصول اپل که نباید خریداری کنید

همانطور که اپل تمرکز خود را بر روی اسمار‌ت‌فون‌ها بیشتر میکند،‍ برخی از محصولات این شرکت که از نام و آوازه کمتری برخوردار هستند به فراموشی سپرده می‌شوند. البته برخی از این محصولات ممکن است به زودی به روزرسانی شوند. در اینجا نام ۹ محصول شرکت اپل که نباید آنها را خریداری کرد را ذکر کرده‌ایم.

آیفون ۷

اگر اپل امسال هم همانند سال‌های گذشته به وعده خود عمل کند، پس می توان گفت به زودی شاهد رونمایی از آیفون جدید یعنی آیفون ۸ خواهیم بود و از آنجایی که تنها چند هفته به معرفی آن باقی مانده بنابراین خریدن آیفون ۷ در این مقطع خیلی کار معقولانه ای نیست.
پیشنهاد ما این است که چند هفته دست نگه دارید و تا زمان معرفی آیفون جدید منتظر بمانید و از انتخاب آیفون مناسب اطمینان حاصل کنید.

آیفون SE

با اینکه آیفون SE مارس ۲۰۱۷ معرفی و از نظر حافظه داخلی تقویت شد، اما از لحاظ قدرت سخت افزاری هیچ تفاوتی با آیفون معرفی شده در سپتامبر ۲۰۱۶ نداشت.
ضمنا احتمال دارد اپل در مراسم سپتامبر امسال از آیفوت SE تقویت شده جدید رونمایی کند بنابراین اگر قصد خرید SE دارید بهتر است تا سپتامبر و مراسم معرفی آیفون جدید صبر کنید.

مک بوک ایر

این دستگاه روزی باریک ترین و سبک ترین لپتاپ شرکت اپل محسوب می‌شد اما امروزه این عنوان ها از مکبوک گرفته شده چرا که تولید آن تقریبا متوقف شده و تمرکز اصلی شرکت به سمت مکبوک پروها رفته است.
آخرین به روزرسانی مکبوک در سال ۲۰۱۵ انجام گرفت و شایعات نیزخبر از توقف تولید این محصول برای همیشه می‌دهند. با حذف این محصول خط تولید مک در عرضه مکبوک پرو و آی‌مک خلاصه خواهد شد.

آی‌پاد

آی‌پادها روزی یکی از محصولات بسیار محبوب این شرکت محسوب می‌شدند اما امروزه آی‌پادها تنها وسیله‌ای برای یادآوری خاطره محصولات اپل در سالهای ابتدایی هستند.
اپل هنوز هم آیپادها را بانام های آی‌پاد تاچ آی‌پاد شافل و آی‌پاد نانو به فروش می رساند اما از تولیدشان سال‌ها می گذرد. آخرین نسخه از آی‌پاد تاچ مارس ۲۰۱۵ رونمایی شد و آخرین به روزرسانی آی‌پاد نانو هم به سال ۲۰۱۲ برمی گردد.

مک مینی

این دستگاه که در گذشته با قیمت پایینی عرضه می شد، از اکتبر سال ۲۰۱۴ تا به امروز از نظر سخت افزاری به روز رسانی نشده است و تولید أن به‌طور کلی متوقف شده است.
با توجه به این قضیه، خرید مک مینی دیگر دلیل منطقی ندارد. این دستگاه در اصل بر پایه یک درایو نوری ساخته شده بود که به افراد این امکان را می‌داد از سیستم عامل مکینتاش در هر مکانی استفاده کنند. امروزه با ورود و توسعه لپتاپ‌ها مک مینی جایگاه گذشته خود را از دست داده و  یک دستگاه فراموش شده تلقی می‌شود.

اپل تی‌وی

اپل تی‌وی ابتدا به عنوان وسیله‌ای برای سرگرمی از سوی اپل معرفی شد و شرکت قصد داشت با استفاده از این دستگاه انقلابی عظیم در رویکرد مردم نسبت به برنامه های تلویزیونی ایجاد کند. اما امروزه اکثر افراد از این محصول تنها برای نمایش فیلم‌ها و برنامه‌های آیفون خود بر روی تلویزیون‌ها استفاده می‌کنند که البته برای انجام همین کار باید از برنامه های مختلف و پیچیده ای استفاده کنند.

تایم کپسول/ ایرپورت

از آنجایی که اپل بخش تولید این محصول را کاملا تعطیل کرده پس می توان حدث زد که به روزرسانی سخت افزاری جدیدی برای تایم کپسول اپل وجود نخواهد داشت. البته از آنجایی که کارایی این دستگاه برای کاربران بسیار زیاد است توقف تولید آن کمی جای تعجب دارد.

مک بوک پرو

با توجه به معرفی آی‌مک پرو جدید و گفته‌های مدیران اپل درباره معرفی مکبوک پرو جدید، به‌این نتیجه می‌رسیم که در این مقطع پرداخت هزاران دلار برای خرید مکبوک پروهای امروزی اصلا کار عاقلانه‌ای نیست چرا که به‌زودی مکبوک پروهای جدید معرفی خواهند شد.

کابل لایتنینک اپل


با توجه به اینکه بسیای از شرکت‌ها از جمله Anker, Amazon, Nomad و Paracable کابل‌های لایتنینک اپل را با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌کنند، به شما هم توصیه می‌کنیم به‌جای خرید کابل‌های اپل، از کابل‌های تولید شده توسط این شرکت‌ها استفاده کنید چرا که از مقاومت بالاتری برخوردارند.
 

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا