تکنولوژی

معرفی 6 طرح مفهومی از ماژول‌های جدید موتورولا

 در سال 2016، موتورولا قول داد هر سال 12 ماژول یا موتو مود جدید معرفی کند که هدف بلندپروازانه ای بود اما این شرکت برخلاف شایعات، قول خود را فراموش نکرده است و چند روز پیش طی مراسمی در کشور غنا، 6 طرح مفهومی از موتو مودهای جدید خود را معرفی کرد. 

360 camera mod  – این ماژول از بالا به دستگاه متصل می‌شود و قابلیت ضبط ویدیوهای 360 درجه را دارد. اطلاعات زیادی در مورد این محصول در دسترس نیست اما ظاهرا قادر است به صورت زنده، فیلم با زاویه دید 360 درجه را به روی سرویس های اجتماعی مختلف مانند Facebook Live و Instagram Live پخش کند.

Action mod– این ماژول به GoPro شباهت دارد و برای فعالیت‌های فضای باز مناسب است. از تصاویر منتشر شده نمی‌توان اطلاعات زیادی دریافت کرد ولی این را می‌دانیم که دوربین در این ماژول قابل چرخش است. احتمالا موتورولا با معرفی این ماژول امیدوار است که مشتریان با خرید آن متعاقد شوند دیگر نیازی به همراه داشتن دوربین‌هایGoPro خود  برای فعالیت های ورزشی نخواهند داشت.

ROKR mod این مود یک بلندگو با ورودی‌های صوتی بیرونی است و کیفیت صوتی را تقویت می‌کند. موتورولا این ماژول را با همکاری شرکت Marshal طراحی کرده است.

Studio mod – این موتو نیز با همکاری شرکت مارشال تولید شده مود یک میکروفون ضبط صدای با کیفیت است که بیشتر برای ضبط موسیقی طراحی شده است. مانند ماژول دوربین 360، این میکروفون نیز به بالای دستگاه متصل می‌شود.

DirecTV mod این ماژول از همتاهای خود مقرون به صرفه‌تر است و به کاربر این امکان را می‌دهد تا برای دیدن تلویزیون، یک وسیله پخش HDMI DirecTV به گوشی خود متصل کند.

DSLR modاین مود، احتمالا هیجان انگیزترین محصول معرفی شده در این مراسم است. با این ماژول قادر خواهید بود یک لنز واقعی DSLR به گوشی خود متصل کنید. این ماژول یک دگمه شاتر کوچک نیز دارد.

 البته باید در نظر داشت که این ماژول‌ها فعلا فقط یک طرح مفهومی هستند  و شاید هرگز به بازار راه پیدا نکنند. دوربین گوشی‌های هوشمند مسیر پر چالشی را تا به امروز پیموده‌اند ولی هنوز هم کارهایی هست که قادر به انجام آنها نیستند و جای پیشرفت زیادی دارند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا