تکنولوژی

قابلیت Night Mode برای واتس‌اپ

برنامه واتس‌‌اپ به تازگی قابلیت جدید “حالت شب” یا “Night Mode” را در پلت فرم IOS اضافه کرده است که هنگام دسترسی به دوربین فعال می‌شود و عکاسی از طریق این برنامه را در مکان‌های کم نور ممکن می‌کند.

این قابلیت آیکونی شبیه به حلال ماه دارد و دسترسی به آن آسان است. کاربران آی‌او‌اس بدون نیاز به آپدیت برنامه نیز قادر هستند از آن استفاده کنند. کاربران بعد از باز کردن دوربین در برنامه واتس‌‌اپ، آیکون حلالی این قابلیت را کنار گزینه فلش می‌بینند و با انتخاب آن قادر خواهند بود از افکت “Night Mode” استفاده کنند.

ما اعملکرد این فیلتر را در فضای کم نور بررسی کردیم. در ادامه دو عکس از یک صحنه را مشاهده می‌کنید که یکی بدون فیلتر حالت شب و دیگری همراه با این قابلیت گرفته شده‌اند. همانطور که مشاهده می‌کنید، در عکسی که گزینه Night Mode فعال بوده، تصویر روشن‌تری دیده می‌شود.

تفاوت بین دو تصویر زیاد است اما دانه‌های ریزی در عکس دوم مشاهده می‌شود. این عکس‌ها با گوشی آیفون SE گرفته شده‌اند و نتیجه به دست آمده شاید در گوشی‌های مختلف، متفاوت باشد. در کل عملکرد قابلیت جدید “Night Mode” در واتس‌‌اپ تاثیر گذار است و بیشترین تاثیر را در عکس‌هایی دارد که هنگام شب گرفته شوند. این قابلیت هنگام فیلم برداری نیز قابل استفاده است و بازهم نتیجه مطلوبی ارائه می‌دهد.

شاید این قابلیت یک تغییر کوچک محسوب شود اما هنگامی که استفاده از فلاش برای عکس برداری امکان پذیر نیست، بسیار کارآمد است. این قابلیت همچنین از طریق دوربین سلفی نیز قابل دسترسی است. واتس‌‌اپ که در مسیر رقابت با همتای خود یعنی اینستاگرم تلاش زیادی می‌کند، بعید نیست که به زودی قابلیت‌های مشابه دیگری مانند فیلترهای مخصوص چهره را نیز عرضه کند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. بازتاب: Europe smokeyschems
  2. بازتاب: click here
  3. بازتاب: Magic Mushroom Australia
  4. بازتاب: ปั้มฟอล

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا