تکنولوژی

احساس گرما و سرما در واقعیت مجازی

قابلیت جدیدی به بازی های سبک واقعیت مجازی یا Virtual Reality اضافه شده است. استارت‌آپ TEGway دستگاه جدیدی به نام ThermoReal طراحی کرده است که می‌تواند به کاربر این امکان را بدهد تا هنگام بازی‌های واقعیت مجازی، دماهای سرد و گرم با درجه سبکی از درد را حس کند و تجربه‌ای متفاوت از این سبک از بازی‌ها را داشته باشد. 

طبق گزارش Engadget، دستگاه ThermoReal در حقیقت یک وسیله حرارتی الکتریکی است که می‌تواند دمایی بین 4 تا 40 درجه سانتی گراد داشته باشد و حس دماهای سرد و گرم را هنگام بازی کاملا برای کاربر ممکن کند. در ادامه فیلمی از طرز عملکرد این دستگاه را ببینید.

اگر هنگام بازی به شعله‌های آتش بر بخورید، گرمای آن را در دستان خود حس خواهید کرد و یا اگر در بازی داخل یک دریاچه یخ زده بپرید، در کف دستتان سرما را به وضوح احساس می‌کنید. 

اما این دستگاه چطور کار می‌کند؟ این شرکت از یک قطعه ترموالکتریک انعطاف پذیر در ساخت این دستگاه استفاده کرده است که قادر است دمای بدن را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. جریان الکتریکی همچنین در تمام قسمت‌های دستگاه جریان می‌یابد و می‌تواند دمای آن را یا بالا برده و یا پایین بیاورد.

شرکت TEGway همچنین اعلام کرده است که تا کنون چندین پتنت یا پرونده ثبت اختراع در این زمینه به ثبت رسانده است.

البته تا زمانی که شاهد استفاده این قابلیت توسط سازندگان برنامه ‌های واقعیت مجازی باشیم، مدت زمانی مانده است اما در هر صورت تصور تجربه گرما و سرما هنگام بازی‌ها، موضوع هیجان انگیزی است.

این ویدئو را از دست ندهید:

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا