تکنولوژی

ب‌ام‌و رقیب تسلا می‌شود

تا کنون درباره برنامههای ساخت خودروی تمام الکتریکی شرکت ب‌ام‌و، اخبار زیادی منتشر نشده است اما جهت گیری این شرکت آلمانی به سمت تولید خودروهای برقی، ظاهرا جدی است. این شرکت تا کنون جلسه‌های فراوانی بین کارکنان خود برگزار کرده است تا درباره حضور پر رنگ خودروهای الکتریکی در بازار، روشنگری بیشتری کند. ب‌ام‌و همچنین آغاز توسعه محصولات مرتبط را با این تکنولوژی را اعلام کرده است. بر اساس شایعات و اخبار منتشر شده، نسخه تمام الکتریک از سری 3 محبوب این شرکت BMW 3 Series، قرار است تا شهریور ماه امسال معرفی شود.

اوایل امسال، ب‌ام‌و اعلام کرد که چند محصول تمام الکتریک در دست ساخت دارد. این شرکت همچنین از برنامه‌های خود برای ساخت اولین خودروی تمام الکتریک MINI تا سال 2019 پرده برداری کرد و تا سال 2020 و 2021 نیز شاهد حضور ‌نسخه تمام الکتریک مدل‌های BMW X3 و BMW Inext خواهیم بود.

شایعات مربوط به تولید نسخه تمام الکتریک از سری BMW 3 Series، مدت‌هاست که منتشر شده است اما تا کنون هیچ گونه اخبار یا اطلاعات رسمی از طرف شرکت در این‌باره اعلام نشده است. و حالا طبق گزارش  جدید منتشر شده در روزامه آلمانی Handelsblatt، شرکت ب‌ام‌و مدل تمام الکتریک از سری 3 خود را تا ماه سپتامبر یا شهریور ماه امسال در نمایشگاه خودرو IAA در فرانکفورت آلمان معرفی خواهد کرد. اگراین خبر درست باشد، نمایشگاه فرانکفورت برای معرفی یک محصول الکتریک، انتخاب بسیار خوبی است زیرا شرکت‌هایی مانند هوندا، جگوار، مرسدس بنز و ولوو نیز ظاهرا قرار است از مدل‌های الکتریکی خود در همین نمایشگاه پرده برداری کنند.

ب‌ام‌و تصمیم جدی دارد تا با خودروی مدل 3 شرکت تسلا رقابت کند زیرا طبق گزارش‌ها حتی با وجود اینکه هنوز عرضه رسمی خودروی مدل 3 تسلا آغاز نشده است، اما به روی میزان فروش سری 3 بی ام تاثیر گذار بوده و گوی رقابت را از ب‌ام‌وی ربوده است. شرکت ب‌ام‌و تا کنون پیرامون گزارش Handelsblatt نظری نداده است و احتمالا باید برای دانستن واقعیت‌، تا شهریور ماه منتظر بمانیم.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا