تکنولوژی

فضای اینستاگرام خصوصی‌تر می‌شود

ظاهرا اینستاگرام در حال تجدید نظر درباره نحوه اشتراک‌ گذاری تصاویر و ویدیوها در این پلتفرم است. طبق گزارش اخیر وبسایت The Verge، اینستاگرام در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که به کاربر این امکان را می‌دهد تصاویر را با گروه محدودی از دوستان به اشتراک بگذارد. مطمئنا چنین ویژگی با استقبال کاربران همراه خواهد شد.

در حال حاضر فضای خصوصی کاربران در اینستاگرام بسیار محدود است. به‌طور کلی کاربر تنها قادر است پروفایل خود را در حالت عمومی (Public) قرار دهد و تصاویر خودرا با دوستان و دیگر کاربران اینستاگرام به اشتراک بگذارد و یا در حالت خصوصی (private) قرار داده تا تصاویر او تنها توسط دوستانش دیده شوند.

این امکانات خیلی دقیق تخصصی نیستند بنابراین ممکن است بخواهید برخی تصاویر را با تمامی کاربران به‌اشتراک گذاشته و در طرف دیگر بخواهید برخی تصاویر شخصی را با عده‌ی محدودی از دوستان نزدیکتان به اشتراک بگذارید. این مسئله موجب شده برخی کاربران یک اکانت عمومی و یک اکانت شخصی داشته باشند و تصاویرشان را به‌صورت جداگانه در آنها به اشتراک بگذارند.

چنین ویژگی قبلا در فیسبوک و دیگر پلتفرم‌ها استفاده شده اما برخی از آنها به‌ندرت مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند. برای مثال اسنپ‌چت هم چنین ویژگی را دارد اما پس از اشتراک‌گذاری هر پست، این لیست پاک می‌شود و برای پست‌های بعدی باید این لیست را دوباره بسازید.

البته گوگل پلاس هم چنین ویژگی را دارد اما این برنامه با پیچیدگی‌های زیادی همراه است اما اینستاگرام بیشتر به سادگی معوف است. اپلیکیشن اینستاگرام یک سری تصاویر ویدیوها را بر اساس سلایق و تعاملات کاربر به او نمایش می‌دهد. در این برنامه از لیست‌های پیچیده علایق و دیگر شاخه‌ها و زیرمجموعه‌ها خبری نیست و همه‌چیز به ساده‌ترین شکل ممکن ارائه می‌شود. تنها کاربرانی که بیشتر برای شما اهمیت دارند در این برنامه دیده می‌شوند.

این ویژگی برای اپلیکیشنی که در حال گسترش روزافزون است، یکی امتیاز مثبت محسوب می‌شود. آپدیت اخیر اینستاگرام هم به کاربران امکان اشتراک گذاری بتصاویر زنده را می‌دهد و باعث گشترش هرچه بیشتر محبوبیت این پلتفرم شده است.

این ویژگی در حال حاضر در مرحله آزمایش قرار دارد اما گفته می‌شود حدود یک سال است که آزمایش آن به‌طول انجامیده بنابراین انتظار می‌رود در آینده بسیار نزدیک شاهد اضافه شدن این ویژگی به اپلیکیشن اینستاگرام برای کاربران سراسر دنیا باشیم.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا