تکنولوژی

آمازون طرح برج پهپاد را به ثبت رساند

انبارهای نگهداری کالاهای آمازون، مراکز عظیم‌الجثه‌ای هستند. ساختمان‌هایی با وسعت 1 میلیون فوت مربع که به صورت پراکنده در سطح شهر قرار گرفته‌اند. این مراکز برای قرار گرفتن در نزدیکی محل زندگی مشتریان در شهرهای پر تراکم و پرجعیت مناسب نیستند. به دلیل دسترسی دور این مراکز به مشتریان، برنامه‌های شرکت آمازون برای ارسال سفارشات مشتریان با پهپاد با چالش روبرو شده است.

اما باید در نظر داشت که 1 میلیون فوت مربع وقتی به صورت افقی حساب شود، جای بسیار زیادی به روی زمین اشغال می‌کند و در صورتی که به صورت عمودی قرار بگیرد، تنها یک ساختمان 30 طبقه خواهد بود. آمازون که ظاهرا از این طرح بسیار استقبال کرده است، اخیرا پتنت جدیدی در این رابطه به ثبت رسانده است: یک ساختمان چند طبقه مخصوص عبور و مرور وسایل نقلیه بدون سر نشین. درست است. یک برج مخصوص پهپاد!

این ساختمان‌ها برای مناطق پرجمعیت طراحی شده و به پهپادها این امکان را می‌دهد، درست مانند یک لانه زنبورغول پیکر، به راحتی به این ساختمان وارد و یا از آن خارج شوند. داخل ساختمان نیز چند طبقه وجود دارد که حول یک مرکز اصلی قرار می‌گیرند و هر طبقه این برج برای هدف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد مثلا تعمیر پهپادها یا بارگیری کالا وغیره. سیستم آسانسور ساختمان نیز پهپاد‌ها را به سکوی پرتاب هدایت می‌کند.

در عکس‌هایی که از این پتنت منتشر شده، نشانی از ربات‌های پرنده که دورتادور برج پرواز کنند، نیست و در فضای دورتادور برج، هوا به صورتی جریان می‌یابد تا ریسک هر نوع آسیبی به این پهپادهای بی سرنشین به کمترین حد ممکن برسد. دریچه‌های ورود و خروج پهپادها نیز به صورت خاصی طراحی شده‌اند که مسیر پهپادها با یکدیگر تداخل نداشته باشد. این ساختمان‌ها یک قابلیت هوشمند نیز دارند که به پهپادها این امکان را می‌دهد بدون در نظر گرفتن احتقان هوا، به صورت عمودی به پرواز درآیند.

ثبت این طرح مفهومی توسط آمازون به این معنی نیست که این شرکت حتما چنین ساختمانی را خواهد ساخت اما قبلا نیز طرح مشابه دیگری به نام The Hive منتشر شده بود که نشان می‌دهد این طرح کندوی زنبور، مورد علاقه بسیاری از شرکت‌های حوزه تجارت الکترونیک است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا