تکنولوژی

فروش 100 میلیون هدست واقعیت مجازی تا سال 2021

هرچه زمان می‌گذرد، تعداد بیشتری از مردم با تکنولوژی‌های نوین و در حال توسعه “واقعیت افزوده” و “واقعیت مجازی” (Virtual Reality & Augmented Reality)  آشنا می‌شوند. این دو شاخه از تکنولوژی با سرعت زیادی در دنیای امروز رو به گسترش هستند و احتمال می‌رود تا 5 سال آینده محبوب‌تر از این نیز بشوند. طبق پیش‌بینی شرکت تحقیقاتی IDC، تا سال 2021 حدود 100 میلیون دستگاه هدست مجهز به تکنولوژی‌های VR و AR به فروش خواهد رسید. در سال گذشته، کمتر از 10 میلیون دستگاه هدست خریداری و برای مشتریان ارسال شد.

IDC روز دوشنبه اعلام کرد که هدست‌های واقعیت مجازی- به خصوص آن دسته از این محصولات که با اتصال به گوشی‌های هوشمند کار می‌کنند- محبوب‌ترین محصولات در این رده هستند. Jitesh Ubrani، یکی از تحلیل‌گران ارشد IDC معتقد است از آنجاییکه قیمت این هدست‌ها ارزان‌تر است، دسترسی به ین نوع از تکنولوژی را آسان‌تر می‌کند.

 هدست‌هایی مانند Sony’s PlayStation VR یا Facebook’s Oculus Rift، شما را به صورت مجازی به یک دنیای مجازی منتقل می‌کند و انتظار می‌رود تا 5 سال آینده فروش بهتری از هدست‌های واقعیت افزوده تجربه کنند. به گفته IDC، یکی از دلایل این اتفاق این است که دستیابی به واقعیت افزوده مشکل‌تر است. در تکنولوژی واقعیت افزوده، تصاویر دیجیتالی به روی تصاویر در دنیای واقعی از طریق گوشی یا هدست‌های مخصوص نشان داده می‌شوند.( مانند چیزی که در بازی پوکمون آن را تجربه می‌کنید.)

اما این شرکت پیش‌بینی می‌کند تکنولوژی واقعیت افزوده تا 5 سال آینده، تغییراتی اساسی در شغل‌های صنعتی ایجاد خواهند کرد و در طی همین دوران، انتظار می رود بیش از 80 درصد هدست‌های واقعیت افزوده، برای مصارف تجاری به فروش برسند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا