تکنولوژی

اولین کامپیوتر شرکت اپل، 355 هزار دلار به فروش رسید

فکر می‌کنید مک بوک جدید خیلی گران است یا حتی گران‌ترین محصول این شرکت است؟ بهتر است بدانید در اشتباه هتید. هفته گذشته اولین کامپیوتر خانگی شرکت اپل، محصول سال 1976 که هنوز روشن می‌شود، در حراجی Christie’s New York با قیمت 355 هزار به فروش رسید.

کامپیوتر Apple-1 اولین کامپیوتر شخصی ساخته شده توسط شرکت اپل، تماما به وسیله دست‌های Steve Wozniak و  Steve Jobs در گاراژ شخصی جابز ساخته شده است. این کامپیوتر بدون کیس و منبع برق و همراه با مادربرد اختصاصی خود تولید شده که به همین دلیل از دیگر رقبا متمایز شمرده می‌شد. Apple-1 با موفقیتی که کسب کرد به عنوان محصولی از اپل شناخته می‌شود که مسیر تولید را در این شرکت به سمت صنعت کامپیوترهای خانگی هدایت کرد.

شاید به عقیده بسیاری، قیمت 355 هزار دلار برای یک کامپیوتر تولید شده در سال 1976، رقم بسیار بالایی باشد اما جالب است بدانید که این قیمت، ارزان‌ترین نرخ فروش یک کامپیوتر Apple-1 تا به امروز بوده است. محصولی مشابه این کامپیوتر سال‌های قبل نیز به حراج گذاشته شد که در سال 2013 با قیمت 671 هزار دلار و در سال 2014 با قیمت 905 هزار دلار، به فروش رسید. قیمت اولیه این کامپیوتر نیز 666.66 دلار بوده است و در حال حاضر تنها 66 نسخه از این مدل در سرتاسر دنیا وجود دارد.

در حراجی Christie’s New York، قطعه تکنولوژیک تاریخی دیگری نیز وجود داشت.

Enigma Machine با 4 روتر محصول سال 1944 که برای رمزگشایی پیغام‌های آلمانی‌ها در جنگ جهانی دوم به کار می‌رفت. این دستگاه با قیمت 547.500 دلار به فروش رسید.

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا