تکنولوژی

آیفون در رده دوازدهم پرسودترین برندهای آمریکا

امروزه نام برندها برای کسب درآمد کافی هستند و در بعضی موارد محصولات به‌تنهایی به یک تجارت قدرتمند تبدیل می‌شوند. در این گزارش سه محصول و خدمات که به تنهایی در لیست پردرآمدترین کسب‌کارها قرار میگیرند را نام برده‌ایم.

آیفون

رتبه: 12

درآمد: 136.7 میلیارد دلار

ژانویه سال 2009 بود که کمپانی اپل 2 خبر مهم را اعلام کرد. اولین خبر معرفی آیفون بود، دستگاهی که استیو جابز بعدها آن را به عنوان ترکیبی از آیپاد، تلفن همراه و وسیله‌ای برای استفاده از اینترنت معرفی کرد. دومین خبر هم تغییر نام این کمپانی از “Apple Computer Inc.” به “Apple Inc.” بود و نشان می‌داد حتی قبل از آغاز فروش آیفون، شرکت از انقلابی که این محصول قرار بود ایجاد کند آگاه بوده است. امروزه آیفون 63 درصد از درآمد 216 میلیارد دلاری کمپانی اپل را در اختیار دارد.

ناگفته نماند که کمپانی اپل پرسودترین کمپانی ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

سرویس اینترنتی آمازون (AWS)

رتبه: 230

درآمد: 12.219 میلیارد دلار

در چند سال گذشته، فروش و درآمد آمازون در بخش خدمات کلود (AWS) با رشد چشمگیری همراه بوده است و بسیاری از سرمایه‌گذاران این سرویس را یکی از دلایل اصلی در رشد درآمد سالانه آمازون می‌دانند.

این سرویس که در ابتدا برای رفع نیازهای وبسایت Amaon.com راه‌اندازی شد، امروزه به ده‌ها شرکت بزرگ  معتبر در سراسر دنیا از جمله شرکت Adobe Systems و نتفلیکس خدمات رسانی می‌کند. قطعی این سرویس حتی برای لحظاتی، تاثیراتی در فضای اینترنت ایجاد می‌کند که تمامی کاربران اینترنت آن را سریعا احساس می‌کنند و این نشانگر نقش بی‌بدیل این سرویس در دنیای اینترنت است. سرویس AWS بیش از 9 درصد از درآمد آمازون در سال 2016 را به‌خود اختصاص داده است که این رقم در سال 2014 تنها 5 درصد بود.

Geico

رتبه: 112

درآمد: 25.483 میلیارد دلار

شرکت Berkshire Hathaway شرکت مادر کمپانی‌های متعددی از بستنی فروش گرفته تا شرکت‌های حمل و نقل و راه آهن است. اما  مدیرعامل این شرکت ,Warren Buffet از روز اول معتقد بود یکی از این شرکت‌ها از تمامی زیرمجموعه‌های تحت نظر Berkshire، موفق‌تر خواهد بود. شرکت Geico که در زمینه بیمه خودروها فعالیت می‌کند. عقیده‌ی او درباره این شرکت کاملا صحیح بود چرا که سود ناخالص Geico در 17 سال گذشته رشد 300 درصدی داشته است و موفق شده هر سال از قراردادهای خود به سوددهی برسد. از دیگر زیرمجموعه‌های کمپانی Berkshire که از درآمد بالایی برخوردارند، می‌توان به شرکت راه آهن BNSF، Berkshire Energy و McLane Company اشاره کرد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا