تکنولوژی

بررسی ایکس باکس وان ایکس

پس از ماه‌ها حدس و گمان، مایکروسافت روز یکشنبه در جریان کنفرانس E3، کنسول بازی “Project Scorpio” را با نام رسمی ایکس باکس وان X معرفی کرد. با اینکه برخی مشخصات فنی این کنسول از 2 ماه پیش معرفی شده بود، اما حالا می‌توانیم به بررسی مفصل این کنسول بپردازیم. مایکروسافت قصد دارد فروش کنسول ایکس باکس وان X را از 7 نوامبر و با قیمت 499 دلار در سراسر دنیا اغاز کند.

مشخصات فنی:

قیمیت

499 دلار

تاریخ معرفی

7 نوامبر 2017

پردازشگر (CPU)

هشت هسته‌ای 2.3 گیگاهرتز x86

رام

12 گیگابایت GDDR5

حافظه داخلی

1 ترابایت

ابعاد

2.4 × 9.4 × 11.8  اینچ

وزن

3.8 کیلوگرم

رنگ

مشکی

درایو نوری

درایو Blu-Ray 4K/HDR

پشتیبانی از 4K

بله

پشتیبانی از HDR

بله

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تمام وسایل و تجهیزات ایکس باکس وان، با کنسول ایکس باکس وان X همخوانی خواهد داشت. همچنین مایکروسافت قصد دارد با استفاده از تکنولوژی “Super Sampling” بر روی این کنسول، تصاویر را با کیفیت خیلی بهتری بر روی تلویزیون‌های 1080p نمایش دهد.

کنسول جدید و قدرتمند مایکروسافت از قدرت گرافیکی برابر با 6 ترافلاپ بهره می‌برد و از رقیب اصلی خود یعنی پلی‌استیشن با 4.2 ترافلاپ، قدرتمندتر عمل می‌کند. مایکروسافت در ساخت ایکس باکس وان X از موتور پردازشگر گرافیکی با قدرت 1172 گیگاهرتز استفاده کرده که در مقایسه با مدل قبلی ایکس باکس وان با 853 مگاهرتز، پیشرفت قابل توجهی داشته است. البته ایکس باکس وان X در این بخش در مقایسه با پلی‌استیشن 4 پرو با 911 مگاهرتز هم قوی‌تر عمل می‌کند. ضمنا مایکروسافت، ایکس باکس جدید خود را به‌همراه درایور Blu-Ray اولترا اچ‌دی و به منظور تماشای فیلم‌های 4K و 1 ترابایت حافظه داخلی به مشتریان عرضه خواهد کرد.

مایکروافت اخیرا قول داده بود که بازی‌های 900p و 1080p ایکس باکس وان را با کیفیت 4K بر روی ایکس باکس وان X نمایش خواهد داد که موجب افزایش چشمگیر سرعت و کیفیت اجرای بازی‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس 360 خواهد شد. ایکس باکس جدید مایکروسات همچنین دارای سیستم خنک سازی مجهز به محفظه تبخیر (Vapor Chamber) داخلی است که مشابه آن را در کارت گرافیک کامپیوترهای پیشرفته در زمینه گیمینگ می‌توان مشاهده کرد.

مایکروسافت معتقد است که ایکس باکس وان X کوچکترین ایکس باکس تولید شده تا به‌امروز است و طراحی آن به‌رنگ مشکی شباهت زیادی به ایکس باکس وان S دارد. قسمت پشتی ایکس باکس جدید مایکروسافت همانند مدل قبلی، دارای پورت HDMI است و همچنان خبری از پورت کیکنکت نیست. از لحاظ ظاهری ایکس باکس وان X نسبت به مدل قبلی تغییرات چندانی نداشته و تنها کمی کوچکتر شده است. در حال حاضر مایکروسافت قصد دارد ایکس باکس وان X را تنها با رنگ مشکی و حافظه داخلی 1 ترابایت عرضه کند.

یکی از بازی‌های مشهور برای این کنسول، Forza Motorsport 7 است که با کیفیت 4K و 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. Forza Motorsport جدید قرار است در تاریخ 3 اکتبر امسال رسما به بازار عرضه شود.

طبق گفته‌ها 22 بازی انحصاری جدید قرار است برای کنسول ایکس باکس وان X مایکروسافت عرضه شوند که از جمله‌ی آنها می‌توان به Crackdown 3، Forza Motorsport 7 و Sea of Thieves اشاره کرد. “فیل اسپنسر” مدیر تیم ایکس باکس در شرکت مایکروسافت در کنفرانس E3 چند بازی انحصاری جدید برای ایکس باکس وان X را نیز معرفی کرد و بخش اعظمی از زمان کنفرانس را به بحث درباره بازی‌ها اختصاص داد. مایکروسافت قصد دارد بازی‌های ارجینال ایکس باکس را به خانواده ایکس باکس وان نیز بیاورد. Crimson Skies یکی از همین بازی‌ها خواهد بود.

ایکس باکس وان X از تاریخ 7 نوامبر امسال در سراسر دنیا به‌فروش خواهد رسید و قیمت آن هم 499 دلار، 449 پوند، 499 یورو، 599 دلار کانادا و 649 دلار استرالیا تعیین شده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا