تکنولوژی

ارزانترین پهپادها برای مبتدیان

چه قصد خرید یک پهپاد برای یک نوجوان را داشته باشید یا برای کسی که برای نخستین بار صاحب پهپاد می‌شود چند نکته در پهپاد مهم است. قیمت، اندازه، برد و دوام. نکته مهم اما برای خرید این است که انتظار دارید پهپادهایی که در ابتدای یادگیری افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد سقوط‌های متعددی هم خواهد داشت به همین دلیل مهم است پهپادهایی خریداری شوند که محافظ ملخ برخوردار باشند. 

در لیست زیر کوچکترین و ارزان‌ترن پهپادها تا مجهزترین آنها ( برای استفاده نوجوانان ) معرفی شده با این توضیح که این پهپادها برای نوجوانان ۱۴ سال به بالا توصیه شده است. 

Aukey Mini Drone

این پهپاد جیبی کلا پنج سانتیمتر طول و عرض دارد و با یک کابل شارژ USB و کنترل بسیار ساده مناسب برای کودکان است. تا پنج دقیقه باتری آن برای پرواز شارژ نگاه می‌دارد و با یک دگمه ساده پرواز برد آن نیز حدود ۲۴ متر است. این پهپاد برای استفاده در داخل منزل ایده‌آل است و می‌توان آن را نه فقط به کودکان بلکه به هر کسی که می‌خواهد زمان‌های اضافه‌اش را کمی بازی کند. در واقع این پهپاد می‌تواند قدم‌های اولیه‌ای باشد برای بالابردن مهارت فرد و رفتن به سمت پهپادهای پیشرفته‌تر . قیمت این پهپاد ۲۵ دلار است. 

EACHINE E10 Mini Quadcopter

این پهپاد هم بسیار سایز کوچک و نحوه عملکرد ساده‌ای دارد و برای یادگیری کار با پهپاد دستگاه مناسبی است. 

هرچند این دستگاه بسیار کوچک است اما برخی قابلیت‌های جذاب دارد از جمله دگمه چرخش ۳۶۰ درجه یا دگمه بازگشت به خانه که روی دسته کنترلر قرار دارد. همچنین این پهپاد چهار چراغ کوچک  LED زیر خود دارد که برای مشاهده آن در هنگام شب مناسب است. بهتر از همه اینها قیمت آن است که ۲۵ دلار برای نسخه استاندارد و ۴۰ دلار نسخه E10C است که روی آن یک دوربین ۲ مگاپیکسلی قرار دارد. این پهپاد بسیار کم سروصدا و با دوام است و با توجه به قیمت آن در صورت بروز یک اتفاق و سقوط پایان دنیا نخواهد بود! برد این پهپاد ۱۵ تا ۳۰ متر است. 

UFO 3000 LED Drone

سقوط مهمترین ترس پهپادبازهاست اما وقتی شما یادمی گیرید که پهپاد  چگونه کار می‌کند سقوط را هم ممکن است تجربه کنید. اما با این پهپاد که ملخ‌های آن محافظ پوشانده شده‌اند در صورت برخورد یا سقوط احتمال آسیب دیدگی بسیار کم است ضمن اینکه با چراغ‌های LED این پهپاد در هنگام پرواز در شب درخشش جالبی دارد. 

با داشتن دو باتری عمر پرواز در این پهپاد تا ۷ دقیقه افزایش پیدا کرده است. قیمت این پهپاد ۵۰ دلار است. 

Holy Stone HS170 Predator

پهپاد ارزان برای کسی که بخواهد اصول اولیه با پهپادها را یاد بگیرد. این پهپاد دارای شش محور ثابت‌کننده است که آن را قادر می‌سازد که هم در داخل وهم خارج از منزل از آن استفاده کرد. زمان پرواز آن اما از ۵ دقیقه بیشتر نیست و زمان شارژ آن هم ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. قیمت ۴۰ دلار

UDI 818A Camera Drone

این اولین دوربین این لیست است که داری دوربین است که شمارا قادر می‌سازد هنگام پرواز عکس و ویدیو هم بگیرید که تنظیمات آن روی دسته کنترل قرار دارد. این پهپاد برای کسانی خوب است که پهپادهای اولیه را آزمایش کرده‌اند و حالا می‌خواهند مدل‌های کمی بهتر را تست کنند. ملخ‌های این پهپاد به خوبی توسط محافظ مراقبت می‌شوند. این پهپاد بسیار سبک است. دوربین این پهپاد عکسها و ویدیوهایی با سایز ۶۴۰ در ۴۸۰ می‌گیرد و آن را روی حافظه MicroSD دو گیگابایتی ذخیره می‌کند. قیمت ۴۵ دلار. 

Protocol Videodrone AP

اگر فرزند شما مدت قابل توجهی با پهپادهای کوچکتر به خوبی کار کرده و حالا به دنبال مدل پیشرفته‌تری برای او هستید این پهپاد می‌تواند یک گزینه باشد. این پهپاد میتواند ویدیوهایی با رزولوشن 640×480 بگیرد یا حدود ۱۰۰۰ عکس را روی حافظه ۴ گیگابایتی ذخیره کند. طول پرواز آن ۷ دقیقه است. قیمت این پهپاد ۱۰۰ دلار است.

Microdrone 3.0

این پهپاد برای کودکان بزرگتر مناسب است کسانی که قبلا تجربه پهپادهای کوچکتری را داشته‌اندو حالا به دنبال یک دستگاه بهتر هستند. این پهپاد با اتصال فرکانسی ۲.۴ گیگاهرتزی و محافظ ملخ و چهار ملخ اضافه و دوربین ماژولار وای‌فای ( برای مشاهده همزمان تصویر روی تلفن همراه) عرضه می‌شود. 

این پهپاد دارای سه مدل کنترلی کند، سریع و بسیار سریع است. قیمت این پهپاد ۱۹۹ دلار است. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا