تکنولوژی

امشب اپل بلندگوی هوشمندش را معرفی می‌کند؟

اخیرا شایعات زیادی مبنی بر تولید بلندگوهای مجهز به سیری ( دستیار صوتی اپل)  در فضای مجازی منتشر شده است احتمال دارد این دستگاه در کنفرانس برنامه نویسان اپل امشب معرفی شود. طبق گزارش Bloomberg اپل  در حال طراحی و تولید دستگاهی است که توسط دستورات صوتی کنترل می‌شود. البته توقع نداشته باشید که چنین محصولی سریعا برای فروش عرضه شود. اگر شایعات درست باشد، این بلندگو تا اواخر سال میلادی جاری به بازار عرضه نخواهد شد. طبق گزارش منابع مختلف، این بلندگو ویژگی‌ها وقابلیت‌های متنوعی دارد که می‌‌تواند به عنوان رقیبی برای اکوی آمازون و گوگل هوم Google Home شناخته شود.

طبق شایعات درز پیدا کرده از شرکت اپل، این بلندگو علاوه بر اینکه صدای با کیفیت‌تری نسبت به محصولات مشابه شرکت‌های رقیب ارائه می‌دهد، قادر است صدا را به صورت فراگیر مجازی(Virtual Sorrounded Sound ) نیز پخش کند. هنوز نحوه عملکرد این قابلیت کاملا مشخص نیست، اما به نظر می‌آید منظور از این ویژگی، صدایی با قابلیت تسخیر کامل در اتاق باشد. ظاهرا اپل برای این محصول سنسورهایی در نظر گرفته که می‌تواند به صورت خودکار میزان صدا را بر اساس میزان دیگر صداهای درون اتاق تطبیق دهد.

مانند دیگر محصولات اپل، این دستگاه نیز قابلیت سازگاری با تمام دستگاه‌های مرتبط با اپل را خواهد داشت. مثلا می‌توان از این بلندگو برای کنترل دستگاه خانگی هوشمند Homekit استفاده کرد. به احتمال بسیار زیاد این بلندگو در کنفرانس برنامه نویسان اپل(WWDV) معرفی خواهد شد تا برنامه نویسان قبل عرضه آن به بازار، فرصت کافی برای استفاده و بهره برداری از تکنولوژی این محصول را داشته باشند.

در حال حاضر شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه در کنفرانس WWDC قرار است نسخه ‌های جدید از مک و آیپد معرفی شوند. با وجود اینکه تا زمان برگزاری این مراسم چند ساعتی بیش باقی نمانده اما نمی‌توان نظر قطعی داد، ولی می‌توانیم امیدوار باشیم که اپل این بلندگوی متفاوت را در این کنفرانس معرفی کند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا