تکنولوژی

سخت‌گیری تگزاس در پرواز پهپادها

مقامات ایالت تگزاس در آمریکا قصد دارند افرادی را که پهپادهای شخصی خود را به هر دلیل بر فراز چاه‌ها و مخازن نفت در این ایالت به پرواز درمی‌آورند، مجازات زندان در نظر بگیرند.

به گزارش فارس، کنگره و سنای محلی ایالت تگزاس قانونی را تصویب کرده اند که به موجب آن پرواز پهپاد بر فراز سکوها و چاه های نفتی و همین طور زیرساخت های مخابراتی و همین طور بر فراز اماکنی که تعداد زیادی از حیوانات به طور متمرکز در حال غذا خوردن هستند، ممنوع است.

علت تصویب این قانون آن است که مسئولان ایالت تگزاس این زیرساخت ها و اماکن را حساس و مهم تشخیص داده اند. البته این ممنوعیت در صورتی اعمال می شود که پهپادها در ارتفاعی کمتر از 120 متر پرواز کنند. حداکثر مجازات زندان برای افراد متخلف از این قانون 180 روز خواهد بود.

پیش از این پرواز پهپاد در ارتفاع کم بر فراز نیروگاههای تولید برق، سدها، تصفیه خانه ها و پالایشگاه ها ممنوع شده بود. البته این قانون مخالفانی دارد که مصوبه مذکور را غیرقانونی و با آزادی های مدنی مردم آمریکا در تضاد می دانند.

اگر چه برخی ممنوعیت ها در زمینه پرواز پهپاد در دیگر ایالت های آمریکا نیز اعمال می شود. اما قانون وضع شده در تگزاس سختگیرانه ترین قانون در این زمینه است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا