تکنولوژی

ماشین کنترلی رباتیک لایتینگ، محصول جدید Sphero

ماشین کنترلی Sphero Ultimate Lighting McQueen درست مانند یک ماشین رباتیک داخل اینیمیشن ” ماشین‌ها”، ساخته دیزنی لند است، قیمت گزاف 299 دلاری نیز دارد و شاید خیلی به اسباب بازی بچه‌ها شباهت ندشته باشد. این ماشین همچنین از آخرین محصول رباتیک این شرکت که  Sphero BB-8 نام داشت نیز گران‌تر است.

لایتینگ محصول شرکت اسپرو، بعد از جلسات مکرر بین اعضای تیم انیمیشن سازی پیکسار، طراحی شده و به همین دلیل بیشتر قابلیت‌های شخصیت اینیمشینی داخل فیلم “Cars” را دارد: صفحه نمایش ذوزنقه با چشم‌های متحرک، سنسور لمسی روی بدنه که گویا به این ماشین رباتیک جان داده، قابلیت بالارفتن روی 4 چرخ، دهان متحرک و بلندگو برای برقراری ارتباط از جمله این قابلیت‌ها هستند.

این محصول همراه با یک برنامه مخصوص آیفون عرضه شده که برای کنترل از راه دور و انجام بازی‌های مختلف کارایی دارد و همچنین با استفاده از کنترل فرمان این ماشین می‌توان با سرعت 6 مایل در ساعت مسابقه داد. تایر چرخ‌ها به صورتی طراحی شده که برای چرخش و دریفت زدن روی زمین  مناسب است. پورت شارژر این ماشین هنگام سوخت گیری! بالا می‌آید و با هر بار شارژ دو ساعته قادر است تا 40 ذقیقه روشن باشد.

مرتبط : نقد و بررسی اختصاصی آی تی ایران از روبات Sphero BB-8

ماشین لایتینگ طوری طراحی شده که قادر است تعداد زیادی از دیالوگ‌های انیمیشن اصلی را به صورت دیالوگ‌های کوچکی بیان کند. این ماشین به طور خودکار حرکت نمی‌کند اما هنگام بی حرکت بودن، به لمس بدنه خود واکنش نشان می‌دهد به صورتی که که گویا زنده است.

با این وجود، کاری که ماشین لایتینگ نمی‌تواند انجام دهد، برقراری مکالمه است زیرا به میکروفون مجهز نیست و قابلیت خاص مشابهی نیز در برنامه مخصوص آن در نظر گرفته نشده است که تا حدودی جای تاسف دارد. محصول مشابه دیگری که سال گذشته در آمازون معرفی شد، Anki  Cozmo 169 دلاری بود که به راحتی ارتباط صوتی برقرار می‌کرد. ماشین لایتینگ اسپرو، بیشتر شبیه ماکت شخصیت اینیمیشن “ماشین‌ها” شرکت دیزنی است که اوج برقراری ارتباطش، واکنش نشان دادن به لمس شماست.

جدیدترین قابلیت لایتینگ ، بلندگوهای داخلی و چشمان متحرک این ربات است. طبق گفته اسپرو، ماشین لایتینگ اولین محصول از 5 محصولی است که قرار است توسط شرکت رباتیک  Boulder –based  در سال 2017 معرفی شود.

مانند ربات Anki Cozmo که سال پیش معرفی شد، این محصول نیز با کمک گرفتن از محبوبیت شخصیت‌های کارتونی تلاش دارد تا در دل مردم جا باز کند که تا حدودی موفق بوده است.

منبع : آی تی ایران

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا