تکنولوژی

اولین تلویزیون 4K با آمازون الکسا

آمازون با مشارکت با شرکت‌های سازنده، تلویزیون هوشمندی تولید کرده است که سیستم عامل اصلی آن، نرم افزار انحصاری شرکت آمازون است. این تلویزیون که ظاهرا تحت عنوان سری Element Amazon Fire Tv Edition 4K نام دارد، قرار است با قیمت نه چندان زیاد و بسته به نوع بازار، با برند Westinghouse  و یا Element به فروش برسد. این تلویزیون‌ها از همین حالا با قیمت 449 دلار برای مدل 43 اینچی و 899 دلار برای مدل 65 اینچی، در وبسایت امازون برای پیش فروش عرضه شده‌اند و تا ماه آینده نیز در فروشگاه‌های این شرکت قابل خرید هستند.

این سری از تلویزیون‌ها از قابلیت‌های Dolby Vision و HDR پشتیبانی نمی کنند و به نوعی تنها یک تلویزیون 4k هستند که نرم افزار Amazon Fire Tv به روی آنها تعبیه شده است. به همین دلیل بعید به نظر می‌رسد که بتواند با محصولات قدرتمند موجود در بازار مانند تلویزیون‌های UHD رقابت کند اما از آنجاییکه نرم افزاری بسیار کاربردی به روی آن نصب است، بدون شک قادر است طیف خاصی از مشتریان را راضی کند.

این تلویزیون با اتصال به آمازون الکسا ترکیب بسیار خوبی خواهد بود و کاربر می‌تواند فرای دستورات صوتی با الکسا ارتباط برقرار کند و مثلا نتایج جستجوها وفرامین خود را به صورت تصویری مشاهده کند. این تلویزیون‌ها با حافظه داخلی 16 گیگابایت عرضه خواهند شد و همچنین کاربر قادر است نمایش زنده را ضبط، تکرار و متوقف کند. همچنین کاربر می‌تواند با دستور صوتی، برخی از عملکردهای دستگاه مانند تغییر کانال، تغییر درجه صدا و غیره را نیز کنترل کند. به علاوه، این تلویزیون‌ها قابلیت Private Listening هم دارند و کاربر می‌تواند با استفاده از هدفون بدون سیم، به صورت خصوصی برنامه‌ها را تماشا کند.

نکته اصلی این تلویزیون‌ها، کارایی و کیفیت در عین سادگی است. در ادامه به جزئیات مشخصات و  قابلیت‌های این تلویزیون نگاهی می‌اندازیم:

· رزولوشن:3840*2160( 4K UHD)

· نرخ تازه سازی یا رفرش ریت( به تعداد دفعاتی گفته می‌شود که تصویر بر روی صفحه نمایش در هر ثانیه به روز رسانی می‌گردد) : 120Hz / 60Hz (for 4K UHD)

· پردازنده : T1-938  4 هسته ای

· GPU:  ARM Mali Multi-core 3D GPU3GB

· حافظه: 3 گیگابایت

· ظرفیت ذخیره سازی: 16 گیگابایت داخلی

· خروجی ها:( HDMI x 4 (HDMI 2.0 with HDCP 2.2، Component/Composite x 1، Optical SPDIF x 1، TV/DTV x 1، USB 2.0 x 1، USB 3.0 x 1t، Ethernet x 1 (10/100/1000Mbp)، VGA x 1، Headphone x 1، RCA Input x 1

· وای فای: Dual-band، dual-antenna Wi-Fi (MIMO)، پشتیبانی از 802.11a/b/g/n/ac Wi-Fi networks

· بلوتوث: Bluetooth 4.1 + LE با پشتیبانی از HFP and A2DP  برای گوش دادن خصوصی از طریق هدفون بلوتوث، HID و SPP

· کیفیت پخش: 2160P، 1080P و 720P تا 60 فریم در ثانیه

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا