تکنولوژی

یخچال‌های سامسونگ هوشمند می‌شوند

اگر صاحب گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس هستید، به احتمال قوی تا کنون با دستیار هوشمند بیکسبی آشنا شده‌اید. اما خبر خوش برای صاحبان دیگر گوشی‌های هوشمند این است که به زودی پای این دستیار مجازی سامسونگ به وسایل هوشمند خانه نیز باز خواهد شد و می توانید یخچال هوشمند خود را نیز به این تکنولوژی مجهز کنید. شرکت کره‌ای سامسونگ روز یک شنبه اعلام کرد که قصد دارد از تکنولوژی بیکسبی در یخچال Family Hub 2.0 خود استفاده کند که به عنوان اولین وسیله خانگی همراه با هوش مصنوعی شناخته خواهد شد. طبق اعلام سامسونگ، اگر صاحب مدل قدیمی‌تر یخچال Family Hub باشید نیز می توانید نرم فزار یخچال خود را به روز رسانی کرده و از سیستم بیکسبی استفاده کنید.

اضافه شدن تکنولوژی دستیار مجازی بیکسبی به وسایل خانگی هوشمند می‌تواند به سامسونگ کمک کند تا با قدرت بیشتر با رقبایی همچون گوگل و آمازون رقابت کند. لازم به ذکر است که گوگل و آمازون نیز هردو از سیستم‌های انحصاری دستیار هوشمند خود- دستیار هوشمند گوگل و الکسا –  در ابزار و وسایل مختلف خانگی استفاده می‌کنند.

هدف نهایی سامسونگ این است که دستیار مجهز به هوش مصنوعی خود را جدای از دنیای گوشی‌های هوشمند، در تمام لوازم الکتریکی تعبیه کند. با اضافه شدن بیکسبی، یخچال فمیلی هاب 2 کاربر را قادر می‌سازد که از طریق یخچال خود و تنها با اجرای دستورات صوتی، به دنبال دستور پخت غذاها بگردد، اطلاعات آب و هوایی را دریافت کند، موسیقی مورد علاقه خود را پخش کند. به علاوه، بسیای از قابلیت‌های دیگر نیز از این طریق امکان پذیر خواهد شد.

از آنجایی که دستیار هوشمند مجهز به تکنولوژی یادگیری عمیق (Deep Learning) که زیر شاخه‌ای از تکنولوژی یادگیری ماشینی است، یخچال هوشمند با کمک آن می‌تواند هوای آشپزخانه را کنترل کند، یا حتی دستورهای پختی که بیشتر از همه از آن استفاده می‌کنید را به خاطر بسپرد و یا موسیقی مورد علاقه شما را هنگام آماده سازی شام پخش کند.

در حال حاضر، یخچال هوشمند قدر است با دیگر وسایل هوشمند موجود در خانه مانند ماشین لباسشویی، کولر، جاروبرقی و غیره مرتبط شود و با اضافه شدن دستیار هوشمند بیکسبی، کنترل اکوسیستم هوشمند خانه بسیار راحت‌تر خواهد شد. به عبارتی، یخچال شما می‌تواند حکم مرکز اصلی فرماندهی خانه را به عهده داشته باشد. طبق گفته سخنگوی سامسونگ، دستیار هوشمند بیکسبی قادر است با تحلیل صدای کاربر، اطلاعات را به صورت اتوماتیک یاد بگیرد و این سیستم چیزی نیست که در دیگر وسایل هوشمند در بازار دیده شود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا