تکنولوژی

Emma؛ مبارزه مایکروسافت با پارکینسون

کنفرانس بیلد 2017 مایکروسافت بی‌شک یکی از بهترین رویدادهای دنیا بود که در سیاتل برای دولوپرهای حرفه‌ای برگزار شد و همچنین در این کنفرانس چند سرویس محبوب برای عموم افراد معرفی شد. یکی از این سرویس‌ها پروژه اما (Emma) بود.

پروژه «اما» مایکروسافت با هدف مبارزه با بیماری پارکینسون طراحی شده است. این بیماری عجیب و غریب بیشتر برای افراد مسن اتفاق می‌افتد اما مواردی زیادی هم هست که جوانان را درگیر کرده است. بیش از 10 میلیون نفر در دنیا به پارکینسون مبتلا هستند.

مایکروسافت پروتوتایپ یک ساعت کوچک را ساخته است که دارای یک موتور لرزاننده است و به گونه‌ای با لرزش کاری می‌کند که مغز کمتر دست‌ها را بلرزاند و فرد بتواند بر روی دستانش تمرکز پیدا کند.

در ویدئوی بالا می‌توانید این ساعت را ببینید و با نتیجه تحقیقات تیم نوآوری کمبریج مایکروسافت آشنا شوید. همچنین برای اینکه این ساعت بتواند لرزش‌های متنوعی تولید کند یک نرم‌افزار ویندوز 10 برای آن طراحی شده است.

مایکروسافت این ساعت را برای آزمایش فعلا در انگلستان ساخته است و هنوز هیچ برنامه‌ای برای عرضه جهانی آن اعلام نشده است. به گفته سازنده این ساعت، emma برای سلامت جامعه طراحی نشده و فقط او این ساعت را برای کمک به دوستش emma ساخته است و نام این محصول را هم پروژه emma گذاشته است.

مطالب مرتبط با کنفرانس بیلد 2017 را از اینجا بخوانید

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا