تکنولوژی

اوکیتل؛ موبایلی که یک هفته شارژ دارد +ویدئو

طبق گزارش The Verge، شرکت چینی سازنده گوشی‌های هوشمند  Oukitelبه تازگی از گوشی هوشمند اندرویدی خود با شعار “برای شاه شدن” رونمایی کرده است. البته بعد از مشاهده خصوصیات این گوشی متوجه می‌شوید که این شعار برای این محصول شرکت اوکیتل کمی اغراق آمیز است. به هرحال این گوشی یک قابلیت منحصر به فرد دارد: باتری 10.000 mAh که تنها در سه ساعت به طور کامل شارژ می‌شود و مشابه آن در محصول قبلی شرکت اوکیتل، گوشی هوشمند 240 دلاری K10000 که سال گذشته عرضه شد نیز وجود داشت.

این گوشی هوشمند جدید K10000 Pro نام دارد و شرکت اوکیتل برای اولین بار از محصول خود در نمایشگاه MWC امسال رونمایی کرد اما جزئیات و خصوصیات آن را منتشر نکرد. یکی از معضلات اصلی گوشی‌های هوشمند امروزی این است که شرکت‌های سازنده، آنها را به انواع و اقسام قابلیت ها مجهز می‌کنند ولی در مورد باتری دستگاه، تدابیر خاصی انجام نمی‌دهند اما یک باتری 10 هزار میلی آمپری نیز برای یک گوشی هوشمند، بیش از اندازه  قدرتمند محسوب می‌شود. حتی باتری گوشی Asus ZenFone Max نیز تنها 5 هزار میلی آمپر بود. باتری گوگل پیکسل اکس ال نیز تنها 3.450 میلی امپر است و باتری گلکسی اس 8 پلاس نیز 3500 میلی آمپر است.

نکته منفی این باتری قدرتمند این است که وزن بالایی دارد. طبق گزارش‌ها K1000 ظاهرا 292.5 گرم وزن دارد که به نسبت محصولی مانند آیفون 7 پلاس که تنها 188 گرم وزن دارد، بازهم سنگین محسوب می‌شود.

به جز باتری فوق العاده قدرتمند این گوشی، خصوصیات دیگر این محصول فاصله زیادی با یک گوشی هوشمند ایده آل و رویایی دارد. طبق گزارش The Verge، این گوشی مجهز به صفحه نمایش 1080p گوریلا گلس 5.5 اینچی، 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه و پردازنده 1.5 Ghz هشت هسته‌ای مدیاتک است. مسلما این دستگاه یک گوشی هوشمند لوکس و استثنائی نیست اما ممکن است برای مواقع مخصوصی مانند کمپینگ، مسافرت و غیره به کارتان بیاید.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا