تکنولوژی

دو پردازنده جدید کوالکام معرفی شدند

اسنپ دراگون 660 و 630 روز گذشته با هدف عرضه قابلیت‌های حرفه‌ای برای دستگاه‌های سطح متوسط، معرفی شدند. این دو تراشه، هردو قسمتی از سری پردازنده‌های اسنپ دراگون 600 شرکت کوالکام هستند و انحصارا برای تعبیه در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های متوسط موجود در بازار طراحی شده‌اند و به احتمال زیاد این دو مدل تراشه را تابستان امسال، در محصولات مختلف مشاهده خواهید کرد.این در حالی است که پردازنده اسنپ دراگون 835 صرفا برای دستگاه‌های فوق حرفه‌ای و سطح بالا در نظر گرفته شده است.

طبق اخبار منتشر شده، قابلیت‌های مختلفی در دو مدل جدید شرکت کوالکام، توسعه یافته که مهم‌ترین آنها عبارت است از قابلیت اتصال، عکاسی و تکنولوژی هوش مصنوعی. همچنین به گفته شرکت کوالکام این دو پردازنده از لحاظ عملکرد، امنیت و عمر باتری نیز ارتقا یافته‌اند.

در ادامه قابلیت‌های اصلی هر کدام از این پردازنده‌ها را بررسی می‌کنیم:

اسنپ دراگون 660

·       Adreno 512 GPU

·       مودم X12 LTE: سرعت دانلود تا 600Mbps

·       پشتیبانی از بلوتوث 5.0

·       دوربین: حداکثر تا 24MP دردستگاه‌های تک دوربینه، حداکثر تا 16P+16MP در دستگاه‌های دو دوربینه، بدون تاخیر در شاتر، ضبط و پخش فیلم با کیفیت 4K

·       شارژ سریع 4

·       امنیت بیومتریک: اسکنر اثر انگشت، اسکنر عنبیه چشم، تشخیص چهره، تشخیص صدا

اسنپ دراگون 630

·       Adreno 512 GPU

·       مودم X12 LTE: سرعت دانلود تا 600Mbps

·       پشتیبانی از بلوتوث 5.0

·       دوربین: حداکثر تا 24MP در دستگاه‌های تک دوربینه، 13MP+13MP در دستگاه‌های دو دوربینه، بدون تاخیر در شاتر، ضبط و پخش فیلم با کیفیت 4K

·       شارژ سریع 4

·       امنیت بیومتریک: اسکنر اثر انگشت، اسکنر عنبیه چشم، تشخیص چهره، تشخیص صدا

شرکت سازنده قطعات الکتریکی کوالکام همین حالا در حال توزیع اسنپ دراگون 660 است و اعلام کرده است که تا اوایل ماه آینده، توزیع اسنپ دراگون 630 را نیز آغاز خواهد کرد.

از آنجاییکه ماهیت پردازنده‌های موبایل با دیگر محصولات مشابه متفاوت است، پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اسنپ دراگون 660 و 630 به وبسایت شرکت کوالکام سر بزنید.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا