تکنولوژی

افزایش تقاضا برای استخدام توسعه‌دهندگان موبایل

عصر ارتباطات و فضای آنلاین، مشاغل جدیدی را ایجاد کرده است که شاید تا همین چند سال پیش هیچ نام و نشانی از آن‌ها در میان نبوده است.

به گزارش همکاران‌سیستم، یکی از این مشاغل نسبتاً نوظهور، کسانی هستند که آنها را توسعه‌دهنده موبایل یا Mobile Developer می‌نامند. 

به دنبال افزایش استفاده از ابزار همراه و به ویژه اسمارت‌فون‌ها‌ در سراسر جهان، شرکت‌ها برای جلب نگاه مشتریان، به دنبال خلق تجربه‌های خوشایند از کار با این ابزار هستند، و به همین دلیل شناسایی و جذب نیروهایی که بتوانند در این حوزه دست به تولید و برنامه‌نویسی بزنند در اولویت قرار گرفته است.

در واقع اکنون مدیران کسب‌وکارها به دنبال استخدام کارشناسانی هستند که در زمینه تولید و توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی، و نیز طراحی سایت‌های موبایلی واکنش‌گرا در آی‌اواس، اندروید، HTML۵، انگولار، جاوا و جاوا اسکریپت تخصص دارند. 

بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته توسط شرکت Randstad Technologies از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ تقاضا برای استخدام چنین نیروهایی ۱۰۴ درصد رشد داشته است.

این امر از آنجا ناشی می‌شود که از یک سو مردم انتظار دارند که بتوانند به راحتی از فناوری‌های همراه استفاده کنند، و از سوی دیگر مدیران شرکت‌ها مایلند به این نیاز پاسخ درخوری بدهند.

گفتنی است چندی پیش سیسکو پیش‌بینی کرده بود تا سال ۲۰۲۰ تعداد کاربران ابزار همراه به ۵.۵ میلیارد نفر خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا