تکنولوژی

شاتل : رشد ۵ برابری استفاده از پهنای باند

همین چند روز قبل بود که مدیرعامل همراه اول در مجمع عمومی این شرکت از رشد ۴۲۶ درصدی ترافیک اینترنت همراه اول از سال ۹۲ تا کنون خبر داده بود و حالا مدیرعامل شاتل هم با ارایه آماری از افزایش ۵ برابری پهنای باند نسبت به دولت قبل خبر داده است. 

در خبری که شرکت شاتل برای رسانه‌ها ارسال کرده علت این افزایش پهنای باند سیاست‌های توسعه‌ای وزارت ارتباطات عنوان شده است. 

احمدرضا نخجوانی همچنین با اشاره به کیفیت اینترنت دریافتی از شرکت زیرساخت گفته که کیفیت اینترنت به شکل ملموسی با بهبود مواجه شده است. 

نخجوانی اختلالات در زیرساخت را یکی از مهمترین مشکلات سالهای قبل در ارایه اینترنت با کیفیت دانسته و گفته است :‌ ما در سال‌های گذشته این تجربه را داشتیم که ضریب دسترسی اینترنت به کمتر از 90 درصد رسیده بود و یا به عبارتی در 10 درصد اوقات اینترنت کشور با اختلال مواجه بود. اما خوشبختانه این معضل کهنه در سال‌های اخیر به خوبی برطرف شده است.» 

از سوی دیگر مدیرعامل شاتل به محدود شدن ناگهانی برخی پروتکلها مانند HTTPS در سالهای قبل اشاره می‌کند و می‌گوید:‌. در بیشتر مواقع نیز از شکایت کاربران متوجه می‌شدیم و پاسخ شفاف و دقیقی در خصوص مشکلات شبکه به شرکت‌ها ارایه نمی‌شد.

به گفته مدیرعامل شاتل در گذشته صاحبان پروانه اینترنتی برای داشتن پهنای باند اینترنت مورد نیاز خود باید ماه‌ها در صف انتظار باقی می‌ماندند. اما با سیاست وزارت ارتباطات فعلی دیگر شرکتی نمی‌تواند این ادعا را مطرح کند که برای تامین اینترنت مورد نیازش دچار مشکل است یا با سهمیهبندی رو به روست.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا