تکنولوژی

حذف بی سروصدای بسته‌های اینترنت ایرانسل

نام نویسنده: احسان طریقت

در هیاهوی خبری فیلتر شدن تماس صوتی تلگرام، فیلتر شدن سرویس لایو اینستاگرام و در زمان شروع مناظرات انتخاباتی و گردش آزادانه اخبار،‌ در سکوت خبری، حذف بسته‌های اینترنتی پرحجم ایرانسل بازتاب زیادی در فضای مجازی به همراه داشته است. ایرانسل که مانور بسیار زیادی از طریق تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های متعدد روی سرعت و اولین بودن در ارائه اینترنت 4.5G و TD-LTE کرده است، با مانورهای تبلیغاتی زیاد و پوشش گسترده تبلیغات محیطی و آنلاین، نظر بسیاری از کاربران سایر اپراتور‌ها و حتی مشترکان ADSL را به سوی استفاده از خدمات اینترنت خود جلب کرده بود. این کشش و ایجاد نیاز با ارائه بسته‌های پرحجم و به نسبت ارزانتر، باعث شده بود بسیاری از کاربران، مودم‌های همراه این شرکت را تهیه کرده و با تهیه بسته‌های مختلف اینترنت از خدمات ایرانسل استفاده کنند.

اما ظاهرا این شرکت ناگهان تصمیم گرفته بدون اطلاع قبلی بسته‌های پرحجم را حذف کند به طوری که هم اکنون بسته ۲۴ گیگابایتی برای مصرف یکسال بزرگترین بسته ‍پیشنهادی ایرانسل است. ایرانسل البته در مقابل سیاست دیگری در ‍‍پیش گرفته و آن ارائه بسته‌های ترکیبی اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) و اینترنت همراه ایرانسل است.  به عنوان مثال ایرانسل یک بسته ترکیبی ۳۰۰ گیگابایتی را برای دارندگان موبایل و مودم‌های TD-LTE  ارایه داده است. 

برخی کاربران معترض معتقدند  به دلیل استقبال نکردن از اینترنت گران‌قیمت TD-LTE ایرانسل صورت گرفته و به نوعی فشار دیگری است به مشتری برای استفاده از یک مودم جدید دیگر و خرید بسته‌های مختلف در قالب طرح‌های جایگزین و ترکیبی. در عین حال ثابت نماندن بسته‌ها این گمانه را هم ایجاد می‌کند حتی همین بسته‌ها هم ممکن است در آینده و بنا به مصالح دیگر ایرانسل قطع و یا جایگزین شوند. نکته دیگری که به نظر می‌رسد بیشتر از همیشه کاربران این شرکت را عصبانی کرده حذف بدون اطلاع بسته‌هاست. 

به نظر می‌رسد موضوع اینترنت و بسته‌های اینترنت حالا به یکی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی اپراتورها تبدیل شده است. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا