تکنولوژی

کنترل مرسدس بنز با آمازون اکو و گوگل هوم

شرکت خودروسازی مرسدس بنز امروز اعلام کرد که تمامی خودروهای مدل 2016 و 2017 این شرکت، قابلیت کنترل توسط دستورات صوتی از طریق آمازون اکو یا گوگل هوم را خواهند داشت.

برای استفاده از الکسا یا گوگل اسیستنت بر روی مرسدس بنز، صاحبان خودرو بایستی ابتدا تکنولوژی Mbrace خودوری خود را فعال کرده و جهت دریافت اشتراک ثبت‌نام کنند. این تکنولوژی به منظور سرگرمی، مسیریابی و کنترل از راه دور بر روی خودرووهای مرسدس قرار گرفته است. دستیار صوتی گوگل با نام “Mercedes Me Google Assistant” و دستیار آمازون با همان نام الکسا بر روی خودروهای این شرکت مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

دستورات صوتی مورد استفاده در خوودروهای مرسدس جهت قفل درب‌ها از راه دور، پیدا کردن رستوران‌های اطراف و یا روشن کردن خودرو با گفتن جمله‌ی “اوکی گوگل، به Mercedes Me بگو که ماشین را روشن کند” و یا با گفتن “الکسا، به Mercedes Me بگو که آدرس را برای خودرو بفرستد”، دستیار صوتی آدرس مورد نظر را برایتان اعلام می‌کند.

سرویس Mercedes Me گوگل هوم در حال حاضر تنها در ایالات متحده قابل استفاده است. به‌کارگیری گوگل اسیستنت در خودروهای مرسدس بنز، دسامبر سال گدشته به طور رسمی اعلام گردید.

مرسدس دومین شرکتی است که از دستورات صوتی جهت کنترل خودروهایش استفاده می‌کند. هفته گذشته نیز شرکت هیوندایی از سیستم مکالمه با گوگل اسیستنت جهت انجام وظایف مشابه به آنچه که Mercedes Me در بین سال‌های 2015 تا 2017 قادر به انجام آن بود، رونمایی کرد. هیوندایی به‌کارگیری این ویژگی را در ژانویه امسال و در نمایشگاه CES اعلام کرده بود. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا