تکنولوژی

آینده تکنولوژی از نگاه استیو وزنیاک

همیشه فکر می‌کردم اتفاقات ناگوار باعث افزایش سرعت تغییرات در زندگی‌هایمان می‌شوند. با این وجود، استیو وزنیاک (Steve Wozniak) معتقد است که اتفاقات بزرگ باعث تعیین آینده بشریت برای سالیان دراز می‌شوند. موسس اپل در مصاحبه اخیر خود، تصورش از آینده بشریت در سال 2075 را بیان کرد. به نظر می‌رسد این اظهار نظر با مراسم سالانه‌ای که هفته آینده در سیلیکون ولی برگزار می‌شود ارتباط داشته است چون مسئله مورد بحث در این مراسم “آینده بشریت در سال “2075 خواهد بود.

استیو وزنیاک در مصاحبه خود گفت: “کمپانی اپل تا مدت‌ها در عرصه رقابت حضور خواهد داشت، همانند شرکت آی‌بی‌ام (IBM) که از سال 1911 فعالیت می‌کند. به درآمد اپل نگاه کنید، شرکت ما قادر است در هر زمینه‌ای سرمایه‌گذاری کند. نبودن شرکت‌هایی همانند اپل، گوگل و فیسبوک در سال 2075 خیلی مضحک به نظر می‌رسد”. بله شرکت آی‌بی‌ام از سال 1911 فعالیت کرده است. اما سوال اینجاست که آیا قدمت بالای شرکت آی‌بی‌ام به معنی قدرت روزافزون این شرکت در زمان حال است؟ تصور اواخر قرن 21 و مدل رباتیک مارک زاکربرگ که هنوز رهبری فیسبوک را بر عهده دارد، بسیار زجرآور و غم‌انگیز است.

با این وجود، وزنیاک معتقد است که شهرهای بزرگی در بیابان‌ها ساخته می‌شوند، مردم در ساختمان‌های قلعه ماننند زندگی می‌کنند و هنگام بیرون رفتن از منزل لباس‌های به‌خصوصی می‌پوشند. او همچنین از رده خارج شدن پزشکان را هم پیش‌بینی می‌کند، چرا که معتقد است انسان‌ها از هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری‌هایشان استفاده خواهند کرد. همین مسئله برای سوت کشیدن مغزمان کافی است. واقعا چه بلایی بر سر سریال “آناتومی گری” خواهد آمد؟ همچنین احتمال رشد حیات بر روی سیاره مریخ هم وجود دارد. اما وزنیاک به برقراری ارتباط با بیگانگان تا سال 2075 خیلی امیدوار نیست. او در اینباره گفت: “تلاش برای برقراری ارتباط با آنها واقعا باارزش است اما خیلی به این قضیه امیدی ندارم.” البته ما نیز به خیلی از افراد در دنیای تکنولوژی خیلی امیدوار نیستیم. جدا از این مطالب، چگونه یک نفر می‌تواند آینده پر افتخار شرکت‌هایی همچون اپل، فیسبوک و گوگل را در ذهن تصور کند در حالی که قرار است همه‌ی انسان‌ها در سال 2075 نیمه ربات باشند؟ آیا نیمه ربات‌های سال 2075 هم به اندازه انسان‌های امروزی از دیدن آیفون‌های جدید شگفت زده خواهند شد؟

به نظر شما سال 2075 چگونه خواهد بود؟

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا