تکنولوژی

تعویق در تعطیلی خط تولید LCD سامسونگ و ال‌جی

به نظر می‌رسد تکولوژی نسسبتا قدیمی ال‌سی‌دی‌ها هنوز هم رد پایی در نمایشگرهای سامسونگ و ال‌جی دارد. گزارش جدید منتشر شده نشان می‌دهد این دو کمپانی تعطیلی خطوط تولید ال‌سی‌دی‌های خود را به تاخیر انداخته‌اند.

گزارش منتشر شده از وبسایت ETNews ادعا کرده که ال‌جی اخیرا قصد تعطیلی خط تولید ال‌سی‌دی‌های نسل 3.5، 4 و 5 را تا انتهای سال 2016 داشته اما این برنامه را تا نیمه اول سال 2017 به تاخیر انداخته است. حال شواهد نشان می‌دهد ال‌جی یک بار دیگر این برنامه را به تعویق انداخته و تاریخ جدید آن هم هنوز مشخص نیست. البته در این گزارش آمده که ال‌جی خط تولید نسل پنجم ال‌سی‌دی خود را به تولید نمایشگرهای OLED اختصاص خواهد داد. سامسونگ هم قرار بود خط تولید نسل 6 و 7 ال‌سی‌دی‌های خود را تا انتهای سال 2017 به‌طور کامل متوقف کند اما گزارش جدید نشان می‌دهد که این برنامه هم به تعویق افتاده و هنوز هیچ تاریخ جدیدی برای آن تعیین نشده است.

این اقدامات سامسونگ و ال‌جی، به شایعات اخیر درباره کمبود نمایشگرهای AMOLED و پنل‌های OLED برای اسمارت‌فون‌های 2017 بیش از پیش قوت می‌بخشند. اگر سامسونگ و ال‌جی نتوانند محصولات AMOLED و OLED را به مقدار کافی تولید کنند، مطمئنا بدترین خبر برای شرکت‌هایی خواهد بود که قصد داشتند از این نوع نمایشگر و تکنولوژی‌ها در اسمارت‌فون‌های جدید خود استفاده کنند.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا