تکنولوژی

شریل سندبرگ : مارک زاکربرگ ناجی زندگی‌ من

شریل سندبرگ مدیر ارشد عملیات فیس‌بوک، اعلام کرد که بعد از مرگ ناگهانی همسرش، مارک زاکربرگ جان وی را نجات داده است. سندبرگ در مصاحبه‌ای با گاردین گقت که بعد از مرگ ناگهانی همسرش، Dave Goldberg، با افسردگی ناشی از فقدان روبرو شده و مارک و همسرش، دلیل زنده ماندن او هستند.

همسر سندبرگ، در ماه می 2015  هنگامی که این زوج در تعطیلات به سر می‌بردند، بعد از سکته قلبی در گذشت. سندبرگ بدن بی‌جان همسرش را در باشگاه محل اقامتشان پیدا کرد و بعد از مرگ وی نتوانست با این فقدان کنار بیاید. اما مارک زاکربرگ که رابطه صمیمانه‌ای با این زوج داشت، توانست به وی کمک کند تا کم کم به فقدان همسرش کنار بیاید:” هر زمان که احساس تنهایی و غم می کردم، پیش مارک می رفتم و وی همیشه هر کار دیگری که داشت کنار می گذاشت و به حرف های من گوش می داد.”

سندبرگ به تازگی کتابی تحت عنوان “Option B” با کمک روانشناسی به نام آدام گرنت  منتشر کرده است که در آن شرایط خود و نحوه کنار آمدن با مرگ همسرش را توصیف کرده است. وی همچنین اشاره کرده که همکارانش، از جمله مارک زاکربرگ تا چه اندازه توانستند در این مسیر سخت، به وی کمک کنند و حامی وی بودند. سندبرگ درباره کتابش می‌گوید:” بسیاری از افراد فکر می‌کنند که بعد از مرگ شریک زندگی، وارد رابطه جدید شدن نشانه بی‌وفایی است و بسیار بی‌رحمانه قضاوت می‌شوند، اما من در کتابم توضیح می‌دهم که ایجاد یک رابطه جدید بعد از مرگ همسر، یکی از مراحل گذار از غم و اندوه است.”

سند برگ برای نوشتن این کتاب از مشاوره با دانشمندان علوم رفتاری، روانشناسان و متخصصین مغز و اعصاب کمک گرفته است تا بتواند روش‌های کاربردی برای گذار از افسردگی بعد از مرگ عزیزان و برگشتن به شرایط عادی را معرفی کند:” امیدوارم که این کتاب برای افرادی که عادت دارند دیگران را به راحتی مورد قضاوت قرار دهند نیز مورد توجه قرار گیرد.”

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا