تکنولوژی

شرکتی که مالک بازار پهپادهاست

بازار نوپای پهپادها، روز به روز گسترش می‌یابد ولی درحال حاضر، یک شرکت سازنده در صدر جدول این صنعت قرار دارد که در جایگاه خود، رقیب کمی دارد: شرکت چینی DJI.

رسیدن به جایگاه بالا در صنعت ساخت پهپادها، کار مشکلی است. بیشتر شرکت‌هایی که این نوع از محصولات را تهیه و تولید می‌کنند، خصوصی هستند و اغلب در چین قرار دارند. تعداد شرکت‌های تحقیقاتی بزرگی که در این زمینه به صورت گسترده فعالیت می‌کنند، کم است و این بازار، به نوعی از بازار انحصاری تبدیل شده است.

تصرف صنعت پهپادسازی

این بازار، بدون شک در حال رونق گرفتن و گسترش است. اما در حال حاضر این بازار چقدر بزرگ است و سرعت رشد آن چگونه است، جواب این سوال بستگی به تعریف شما از کاربرد پهپاد دارد.

طبق گزارش  مرکز تحقیقاتی و آماری Gartner، نرخ رشد فروش پهپادها در عرصه جهانی نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته و به رقم 2.2 میلیون دستگاه رسیده و درآمد حاصل از فروش این محصولات با افزایش 36 رصدی نسبت به سال پیش، به رقم 4.5 میلیارد دلار رسیده است. طبق این گزارش، سال گذشته فقط در ایالات متحده، مردم 2.4 میلیون دستگاه پهپاد به عنوان وسیله‌ای برای سرگرمی خریداری کرده‌اند که این نرخ نسبت به سال 2015، دوبرابر افزایش داشته است.

مرتبط : بررسی پهپاد DJI Mavic Pro

ظهور DJI

شرکت DIJ، با پهپادهای Phantom و Mavic Pro مشهور شد که هردو در عکاسی هوایی کاربرد دارند. این شرکت خیلی زود جای خود را در بازار محکم کرد و به شرکت شماره یک تولید کننده در این حوزه تبدیل شد. طبق گزارش‌های آماری منتشر شده، 36 درصد پهپادهای فروخته شده در آمریکای شمالی که مابین 500 تا 1000 دلار قیمت داشته‌اند، مربوط به این شرکت بودند.

شرکت 3D Robotic که بعد از شرکت DJI، در جایگاه دوم بازار قرار داشت، در سال 2016 ، ساخت پهپاد را به طور کامل متوقف کرد و تمرکز خود را به روی تولید نرم افزار گذاشت. دیگر شرکت‌های سازنده نیز برای ادامه کار خود مردد هستند و به سختی خود را در این بازار نگه داشته اند. DIJ همچنین ، 67 درصد بازار پهپادهای بین رنج قیمتی 1000 تا 2000 را از آن خود دارد. به طور کلی، DJi  ، 50 درصد بازار پهپادها را در اختیار خود دارد و تنها حیطه‌ای که DJI در آن اول نیست، پهپادهای زیر 500 دلار است.

موفقیت DJI

طبق گفته محققان، دلیل سلطه DJI در بازار پهپادها، ارتباط مستقیم با ارائه محصولان نوآورانه و پیشرفته این شرکت دارد. در حال حاضر DJI، 1500 کارمند در بخش تحقیق و توسعه خود دارد که این رقم بالا در هیچ جای دیگر نظیر ندارد. همکاری DJI با شرکت‌های بزرگی همچون سونی( برای تولید دوربین) نیز از دیگر دلایل ترقی این شرکت است. از آنجایی که مرکز اصلی این شرکت در چین قرار دارد، در حیطه ساخت و ساز محصول نیز از بسیاری از کشورهای آمریکایی جلو افتاده است و سرعت تولید محصولات توسط این شرکت بالاست. فاکتور اصلی موفقیت این شرکت به گفته محققان، قیمت‌های مقرون به صرفه آن است و به همین دلیل رقابت دیگر شرکت کنندگان در این بازار سخت شده است.

آینده بازار پهپادها

بسیاری از تحلیل‌گران و محققان پیشبینی می‌کنند که DJI به رشد بالای خود ادامه خواهد داد. طبق گزارش آماری منتشر شده، میزان فروش پهپادهای شخصی که بیشتر در حوزه‌هایی مانند عکاسی کاربرد دارد، افزایش خواهد داشت که دقیقا همان حوزه‌ای است که DJI‌ در آن بیشترین تسلط را دارد.

لینک منبع

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا