تکنولوژی

مایکروسافت 3D Paint را عرضه می‌کند

آپدیت جدید ویندوز یعنی Windows 10 Creators Update قرار است یازدهم ماه آوریل توسط مایکروسافت معرفی شود و طبق اخباری که تا کنون در باره این به‌روز رسانی منتشر شده، این نسخه از ویندوز، با تغییرات چشم گیری عرضه خواهد شد.

مایکروسافت با انتشار این نسخه تصمیم دارد ثابت کند که ویندوز فقط یک پلت فرم برای استفاده از برنامه‌های کاربردی مختلف نیست بلکه می‌تواند تجسم در ذهن کاربران را نیز ساده‌تر کند. برنامه 3D Paint جنجالی در راه است و قرار است همراه با نسخه جدید عرضه شود. این برنامه کار طراحی سه بعدی را برای خیلی از علاقه مندان ساده‌تر کند و به نوعی نسل جدیدی از طراحی و ایده پردازی را معرفی خواهد کرد.

مگان سندرز، رئیس بخش تکنولوژی سه بعدی مایکروسافت در گزارشی اعلام کرد: “طراحی دیجیتال در دنیای تکنولوژیک امروز بازار زیادی دارد. مثلا در حوزه توسعه تکنولوژی‌هایی مانند واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و نقاشی سه بعدی، پرورش این مهارت از دوران خردسالی می‌تواند جهش بزرگی در صنعت دیجیتال ایجاد کند. تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، پتاسیل‌های بسیار بالایی دارند. محتوا و برنامه‌هایی که از طریق این تکنولوژی‌ها قابل ساخت هستند، بی‌نهایت است. اما متاسفانه وضعیت بازار تکنولوژی سه بعدی چندان جالب نیست. کاربران دنیای مجازی این روزها حتی ممکن است نیازی به استفاده از تکنولوژی 2 بعدی هم نداشته باشند اما زمانی که پای خلاقیت و تولید محتوای سه بعدی به میان می آید، داستان به کل عوض می‌شود.”

تیم سندرز در مایکروسافت این بار دیگر نمی‌خواستند با پرداخت پول به شرکت‌های مختلف، برنامه‌های حاضر آماده تحویل بگیرد و به همین دلیل به دنبال راهی گشتند که کاربران ویندوز انگیزه‌ای داشته باشند تا بتوانند خودشان ناشناخته‌های دنیای سه بعدی را کشف کنند و مهارت طراحی سه بعدی را تقویت کنند.

اما مزایای 3D چیست؟ بیان مفاهیم و ایده‌های پیچیده با طراحی سه بعدی راحت‌تر است. ما اکثرا صفحات نمایش 2 بعدی می‌بینیم ولی خودمان در دنیای سه بعدی زندگی می‌کنیم و مغز انسان مفاهیم سه بعدی را راحت‌تر دریافت می‌کند. مثلا تفاوت نگاه کردن به یک جدول تک بعدی از منظومه شمسی کجا و دیدن جایگاه هر کدام از سیارات در یک انیمیشن سه بعدی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده کجا!

برنامه Paint 3D تازه نقطه شروع است و همه کاربران ویندوز 10 بعد از معرفی Creators Updates به آن دسترسی خواهند داشت. استفاده از آن بسیار ساده و راحت است و حتی بچه ها نیز قادر خواهند بود مهارت ایده پردازی و خلاقیت خود را از طریق آن پرورش دهند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا