تکنولوژی

فروش 1 میلیارد دلار از سهام آمازون

موسس شرکت آمازون، جف بزوس روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد 1 میلیارد دلار از سهام آمازون را به صورت سالیانه برای حمایت مالی از شرکت تازه تاسیس هوافضای خود که Blue Origin نام دارد، به فروش برساند. وی قصد دارد تا سال آینده سفرهای فضایی 11 دقیقه ایی برای مردم عادی ارائه دهد.

بزوس که در حال حاضر هم رئیس شرکت آمازون و هم صاحب روزنامه Washington Post است، در گزارشی با Colorado Springs اعلام کرد که قصد داشت پروازهای فضایی آزمایشی شرکت Blue Origin خود را همراه با خلبانان حرفه‌ای و مهندسان مربوطه اعزام کند که به احتمال قوی این پروژه تا سال آینده اجرا نخواهد شد: ” در حال حاضر تصمیم گرفته‌ام که 1 ملیارد دلار از سهام آمازون را به صورت سالیانه و به منظور تامین مالی پروژه Blue Origin برای فروش قرار دهم. تیم ما امیدوار است که تا سال 2018 بتوانیم Blue Origin را راه اندازی کنیم و من امیدوارم که از بازار خوبی برخوردار شود. ما قصد داریم فعلا با ارائه سفرهای 11 دقیقه‌ای فضایی و مقرون به صرفه، صنعت توریسم فضایی را رونق دهیم و به زودی زندگی و کار در فضا را نیز برای عموم مردم امکان پذیر کنیم.”

بر اساس اطلاعاتThomson Reuters ، بزوس با در دست داشتن 80.9 میلیون سهم، بزرگ ترین سهام‌دار شرکت آمازون است و برای فروش 1 میلیاردی سهام خود، باید تعداد 1.099.771 سهم آمازون را بفروشد. مسافران به فضا قرار است با راکت‌های فضا پیمایی اتاقک شکلی به نام New Shepard که به صورت عمودی از زمین بر‌میخیزند ‌و ظرفیت سوار کردن 6 مسافر را دارند، مسافرتی 11 دقیقه‌ایی به مدار زمین داشته باشند. قیمت بلیط‌های این سفر هنوز اعلام نشده است.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا