تکنولوژی

لپ‌تاپ‌های جدید اپل با دانگل مگاسیف عرضه می‌شوند؟

اپل قصد دارد در لپ تاپ‌های جدید خود تکنولوژِی USB-C تعبیه کند و دلایل متعددی برای این کار دارد. تکنولوژی USB-C اطلاعات را سریع‌تر انتقال می‌دهد( حداکثر تا 5 گیگابایت در ثانیه) و همچنین از تکنولوژِی شارژ سریع باتری نیز پشتیبانی می‌کند. این دانگل همچنین از اتصال HDMI، VGA و Display Port نیز پشتیبانی می‌کند. اما معایبی نیز دارد که ملاحظات امنیتی که  کانکتورها یا اتصالات MegaSafe  فراهم می‌کنند در USB-C دیده نمی‌شود. و حالا شرکت اپل قصد دارد کانکتورهای مگاسیف را  در مک بوک‌های جدید خود معرفی کند و آرزوی بسیاری از کاربران را برآورده کند.

طبق گزارش Apple World Today ، شرکت اپل، پتنت ” آداپتور مغناطیسی ” یا “Magnetic Adapter” را به تازگی ثبت کرده است که می‌تواند به استفاده از تکنولوژی MegaSafe  در Universal Serial Bus Type-C کمک کند. به معنی ساده‌تر، این پتنت راهی برای اتصال کانکتورهای مگاسیف به دستگاه‌هایی است که از این تکنولوژی پشتیبانی نمی‌کنند و اپل احتمالا قصد دارد به همین شیوه از دانگل‌های مگا سیف در خروجی‌های USB-C محصولات خود استفاده کند.

اپل برای اولین بار مگاسیف را در سال 2006 در لپ تاپ آن سال خود معرفی کرد. کانکتورهای مگاسیف، به صورت مغناطیسی به لپ تاپ متصل می شود و از خطرات ناشی از نوسانات جریان برق جلوگیری می‌کند. این نوع از کانکتورها همچنین امنیت دستگاه را حین شارژ شدن بالا می‌برد و مثلا اگر کسی ناگهان شیم شارژر را بکشد یا با آن برخورد کند، لپ تاپ به زمین نمی‌افتد.

اگر اپل این تکنولوژی را بر اساس پتنت تازه خود تولید کند، اولین شرکتی نیست که از کانکتورهای مگا سیف برای دستگاه‌های USB-C خود استفاده می‌کند. Griffin’s Technology، محصولی به نام BreakSafe Magnetic USB-C Power Cable یا کابل شارژرمغناطیسی بریک سیف در بازار دارد که با قیمت 39.99 دلار در وبسایت آمازون به فروش می‌رسد. البته این محصول طبق نظر مشتریان چندان جالب نیست و از 5 ستاره، فقط سه ستاره دارد.

اپل تا کنون از تکنولوژی مگاسیف در مک بوک‌های 12 اینچی خود که تنها یک خروجی دارند، استفاده کرده که در ماه مارس 2015 معرفی شد و حالا بیشتر مک بوک‌ها و مک بوک پروهای جدید از این تکنولوژی بی بهره‌اند. آخرین مدل مک بوک ایر نیز از آداپتور مگاسیف 2 بهره برده است که اصلا بعید نیست در آینده جای خود را با USB-C عوض کند.

بسیاری از کاربران و طرفداران اپل امیدوار هستند که این پتنت جامه واقعیت بپوشد و در محصولات آینده اپل اعمال شود زیرا نبود تکنولوژی مگاسیف در لپ تاپ‌های اپل بری کسانی که کارایی واقعی امنیتی آن را می‌دانند، ممکن نا‌امید کننده باشد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا