تکنولوژی

بررسی دستبند هوشمند Alta HR فیت‌بیت

دستبند هوشمند مدل HR Alta شرکت فیت‌بیت (Fitbit) مطمئنا بهترین دستبند تولید شده توسط این کمپانی تا به امروز محسوب می‌شود. دستبندهای متعددی توسط این شرکت تولید شده که پس از تست آنها، مدل Alta HR بیشترین رضایت را کسب کرده است. این دستبند تقریبا تمامی ویژگی‌های مدل Charge 2 را دارد اما در بخش طراحی، بدنه 25 درصد کاهش ضخامت داشته و از باطری بادوام‌تری استفاده شده است. Alta HR مجهز به سنسور ضربان قلب و سیستم اعلام هشدارهای اصلی تلفن همراه است. همچنین پس از استفاده از این دستبند به مدت یک هفته، مطمئنا متوجه کارایی‌های بی‌نظیر این دستبند در بخش تناسب اندام نیز خواهید شد.

بسیاری طراحی این دستبند را از دیگر ویژگی‌های آن شاخص‌تر می‌دانند. پوشیدن دستبند بسیار راحت است و هیچکدام از ویژگی‌های دستبند قربانی طراحی آن نشده است. نکته قابل توجه باتری این دستبند است که تا هفت روز دوام میاورد و اگر ضد آب بود، بی‌نقص‌ترین دستبند بازار محسوب می‌شد.

این دستبند 150 دلار، 130 پوند و یا 250 دلار استرالیا قیمت دارد و از نظر قیمت با مدل Charge 2 برابری می‌کند. اگر کنترل دستی فعالیت‌های بدنی و داشتن کرنومتر برایتان اهمیت دارد، بهتر است مدل Charge 2  را خریداری کنید، در غیر این صورت، Alta Hr را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سنسور ضربان قلب کوچک

سنسور ضربان قلب شرکت فیت‌بیت بالاخره درون یک دستبند کوچکتر نیز استفاده شده. Alta HR با مدل Alta از نظر سایز هیچ تفاوتی ندارد و تمامی ویژگی‌های آن به علاوه سنسور ضربان قلب را در خود دارد. مدل جدید قادر است قدم‌ها، مسافت، کالری مصرفی و ساعات فعالیت و حتی خواب را اندازه گیری کند. برای دیدن جزئیات می‌توانید در قسمت زیرین صفحه یک ضربه وارد کنید. متاسفانه این دستبند فاقد شمارنده پله‌های طی شده و حالت ریلکس (Relax Mode) است.

چراغ باریک ال‌ای‌دی استفاده شده در این دستبند برای اعلام تماس‌های دریافتی، پیامک‌ها و اعلانات تقویم تعبیه شد. متاسفانه به دلیل کوچک بودن صفحه نمایش، خواندن جزئیات این اعلانات کمی مشکل به نظر می‌رسد.

سنسور ضربان قلب نیز هر پنج ثانیه فعالیت قلب را اندازه‌گیری و نمایش می‌دهد. این ویژگی قبلا در مدل Charge 2 و Blaze نیز استفاده شده‌اند و البته با شروع ورزش و تمرینات، اندازه‌گیری ثانیه به ثانیه انجام خواهد گرفت.

اپلیکیشن فیت‌بیت نیز نمودار روزانه ضربان قلب شما را به نمایش می‌گذارد و همچنین دارای سیستم تخمین میانگین ضربان قلب است که پاییز گذشته از این ویژگی در مدل Charge 2 نیز استفاده شد. این ویژگی میانگین کلی ضربان قلب کاربر را با معیار Vo2 Max انجام می‌دهد که مقدار اکسیژن مصرفی در طول تمرینات را نیز تعیین می‌کند.

دستبندی زیبا با باتری قدرتمند

دستبند Alta HR با بندهای قابل تعویض متعددی عرضه می‌شود. بندهایی از جنس پلاستیک با رنگ‌های متفاوت حتی با طراحی زیباتر نسبت به مدل‌های فلزی و چرمی. بندهای مدل Alta و Alta HR قابل استفاده بر روی یکدیگر هستند. با وجود بندهای قابل تعویض، دستگاه می‌تواند ظاهر زیبای خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند.

مرتبط: فیت‌بیت می‌گوید روزی ده هزارقدم بردارید

با اینکه بندها قابل استفاده بر روی مدل قدیمی‌تر نیز هستند، اما این مسئله درباره کابل شارژر این دستبند صدق نمی‌کند. خبر خوب اینکه نیازی  به شارژ روزانه دستبندتان نخواهید داشت، چون Alta HR علیرغم جثه‌ی کوچکی که دارد، قادر است تا یک هفته بدون نیاز به شارژ مجدد بر روی مچتان روشن بماند.

اپلیکیشن عالی

امروزه نرم‌افزار نیز به اندازه سخت‌افزار از اهمیت برخوردار است و خوشبختانه اپلیکیشن فیت‌بیت یکی از بهترین‌ها در این زمینه محسوب می‌شود. استفاده از این برنامه بسیار ساده است و شرکت نیز همواره به ‌روز رسانی‌ و ویژگی‌های جدید را به آن اضافه می‌کند. از جمله این به‌روز رسانی‌ها، اضافه شدن تمرینات اپلیکیشن Fitstar به این برنامه است که برنامه‌های تمرینی مختلف جهت استفاده ورزشکاران در سطوح مختلف ارائه می‌شود.

فیت‌بین چیزی حدود 23.2 میلیون کاربر فعال دارد و هر هفته چالش‌ها‌ی رقابتی جدیدی را به کاربران ارئه می‌دهد. این چالش‌ها باعث تشویق کاربران به انجام تمرینات و فعالیت بیشتر می‌شود و موجب جذب خبلی از افراد مشتاق به ورزش به این پلتفرم شده است. شرکت به این نتیجه رسیده کاربران هنگام انجام چالش‌ها، بیش از 2000 قدم برمی‌دارند.

Alta HR از سیستم اندازه‌گیری عمق خواب کاربران نیز بهره می‌برد. در این سیستم به‌جای اندازه گیری مدت زمان خواب، ساعات سبک یا عمیق بودن خواب و اطلاعاتی در مود عادات خواب کاربر را به او ارائه می‌دهد. این ویژگی تا انتهای این ماه به مدل Charge 2 و Blaze نیز اضافه خواهد شد.

کمبودها در مقایسه با مدل Charge 2

هردو مدل قیمت یکسانی دارند. هردو از سنسور ضربان قلب، سیستم ثبت فعالیت‌های روزانه و چراغ نمایشگر اعلانات تلفن همراه بهره می‌برند. پس تفاوت این دو دستبند در چیست؟

مدل charge 2 دارای کرنومتر داخلی و پروفایل‌های ورزشی مختلف است در حالی که Alta HR از سیستم ثبت خودکار فعالیت‌های ورزشی بهره می‌برد. این ویژگی خودکار که در دستبند charge 2 و Blaze نیز استفاده شده اکثر اوقات دقیق عمل می‌کند اما ممکن است کاهی اوقات نیز اطلاعات غلط را ثبت و به کاربر ارائه کند. البته این مشکل می‌تواند در به‌روز رسانی‌های جدید اپلیکیشن فیت‌بیت برطرف شود.

Alta HR فاقد سیستم ارتفاع سنج است بنابراین نمی‌تواند تعدا پله‌هایی که در طول روز بالاو پایین می‌روید را اندازه‌گیری کند. البته نبود این ویژگی نقص به حساب نمی‌آید.

اگر این ویژگی‌ها برایتان اهمیت دارد، بهتر است مدل Charge 2 را خریداری کنید. اما اکثر خریداران باتری بادوام‌تر و سایز بهتر Alta HR را به دیگر ویژگی‌ها ترجیح می‌دهند.

بهترین انتخاب

باتری بادوام‌تر، سنسور ثبت ضربان قلب و طراحی زیبا، دستبند Alta Hr را به بهترین انتخاب خریداران دستبندهای سلامتی تبدیل کرده‌ است. تنها ویژگی شاخصی که در این دستبند وجود ندارد، ضدآب بودن آن است که این ویژگی در مدل Flex 2 وجود دارد. بنابراین Alta HR بهترین انتخاب برای اکثر خریداران محسوب می‌شود. رابط کاربری این دستبند برای کاربران مبتدی بسیار ساده و بند آن نیز دارای انعطاف‌پذیری بالایی است.

شاید Alta HR مجهزترین دستبند موجود در بازار به شمار نیاید اما نسبت به قیمت آن ویژگی‌های قابل قبولی را به خریداران ارائه می‌دهد. ممکن است در آینده اسمارت‌واچ‌های پیشرفته‌ فیت‌بیت هم به بازار بیایند، اما در حال حاضر Alta HR بهترین انتخاب محسوب می‌شود.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا