تکنولوژی

همکاری مایکروسافت و تویوتا روی سیستم خودروی هوشمند

شرکت مایکروسافت در حوزه توسعه تکنولوژی‌های آینده در حوزه خودروسازی نیز فعالیت‌هایی دارد و شرکت خودروسازی تویوتا به این دلیل، به شرکت مایکروسافت یک تشکر حسابی بدهکار است. طبق گزارش Automotive News Reports، مایکروسافت حق استفاده از بسیاری ازسرویس‌های مرتبط با صنعت خودروسازی خود مانند تکنولوژی‌های سیستم‌های عامل، تشخیص صدا، هوش مصنوعی و کنترل حرکتی را به تویوتا عرضه کرده است. هنوز مشخص نیست که تویوتا برای دسترسی به این سرویس‌ها، چه مقدار پول به شرکت مایکروسافت پرداخت کرده است ولی آنچه مسلم است این است که رقم کمی نبوده است.

این اولین تجربه همکاری دو شرکت تویوتا و مایکروسافت نیست. این دو شرکت سال گذشته نیز در مرکز تحقیقاتی تویوتا نیز با هم پروژه مشترکی انجام داده‌اند. Toyota Connected نام این پروژه است و مشتریان تویوتا می‌توانند از طریق آن به پلت فرم‌های پردازش ابری مایکروسافت متصل شوند و با استفاده از سرویس‌های ارائه شده، از تجربه‌های متفاوتی بهره ببرند.

از آنجایی که این شراکت انحصاری نیست، شرکت تویوتا تنها شرکت خودروسازی نیست که از این خدمات بهره می‌برد و مایکروسافت می‌تواند حق استفاده از این تکنولوژی را به دیگر شرکت‌های خودروسازی نیز ارائه دهد. مایکروسافت قبلا نیز با شرکت‌های خودروسازی غیر از تویوتا نیز همکاری داشته است. Renault  و Nissan نیز از پلت فرم Azure و سرویس‌های اتصال خودروهای این شرکت استفاده می‌کنند. شرکت خودروسازی ولوو نیز در حال توسعه تکنولوژی واقعیت افزوده Microsoft’s HoloLens  روی محصولات خود است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا