تکنولوژی

اینستاگرام ماهانه یک میلیون تبلیغ دارد

برنامه اینستاگرم یکی از زیرمجموعه‌های فیس بوک در سال گذشته با ظاهری متفاوت، لوگویی جدید و همچنین قابلیت‌ جدیدی مشابه اسنپ چت عرضه شد. در حقیقت این برنامه سال گذشته بیشترین میزان تغییر را از زمان معرفی شدن داشته است.

و حالا در سال 2017، مدیران این برنامه تصمیم دارند مطمئن شوند این ویژگی‌های جدید، ارزش این برنامه را بالا می‌برد و به پیشرفت آن کمک می‌کند. طبق گزارش eMarketer، نرخ تبلیغات در اینستاگرم از میزان 60 میلیون دلار در سال 2015 به 3 میلیارد دلار در سال 2017 رسیده است و به دلیل همین افزایش است که تبلیغات برای مسئولان این برنامه اهمیت فوق العاده بالایی دارد.

1 میلیون تبلیغ در ماه

روز چهارشنبه، اینستاگرام اعلام کرد که در ماه، بیش از 1 میلیون تبلیغ دارد که نسبت به سال گذشته، افزایش 200 هزاری داشته است. این رقم، رشد بالایی را در زمینه تبلیغات این شبکه نشان می‌دهد که البته این میزان رشد را بیشتر از هر فاکتور دیگری مدیون خریداری شدن توسط شرکت عظیم فیس بوک است.

مرتبط : خرید وفروش در اینستاگرام رسمی شد

فیس بوک در ماه بیش از 4 میلیون تبلیغ دارد که در مقایسه با اینستاگرام، رقم بسیار بیشتری است. البته شاید نتوان میزان تبلیغات هیچ شرکتی را با غول عظیم شبکه‌های اجتماعی-فیس بوک- مقایسه کرد. James Quarles، نائب رئیس بخش تجارت اینستاگرام در مصاحبه‌ای گفت: “دستاوردهایی که تا کنون در زمینه تبلیغات داشته‌ایم، برای ما بسیار حیاتی و مهم است و ما آن را به عنوان یک هدف بالقوه برای رشد و توسعه شبکه خود می‌دانیم.”

روز سه شنبه، اینستاگرام قابلیت جدید in-app Shopping را معرفی کرد که از ماه نوامبر به صورت آزمایشی عرضه شد. این برنامه به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا با استفاده از قابلیت “Booking” به صورت مستقیم محصولات خود را به فروش برسانند و برای خود مشتری جذب کنند. تجار از طریق این قابلیت می‌توانند گزینه‌های رزرو، آدرس، شماره تماس و ایمیل را به پروفایل خود اضافه کنند. طبق گفته گوارلز، این قابلیت تا ماه های آینده به صورت رسمی و همگانی عرضه خواهد شد.

تقریبا 8 میلیون صاحبان کسب و کار در اینستاگرام پروفایل رسمی دارند که طبق گفته مسئولین این شبکه، بیشترین آنها از کشورهای آمریکا، برزیل، اندونزی،روسیه و انگلیس هستند. اما آیا کاربران واقعا از این ابزار جدید استفاده می‌کنند؟

طبق گفته گوارلز، بیش از 20 میلیون کاربر اینستاگرام، از طریق این شبکه به وب سایت‌های دیگری هدایت شده‌اند ویا با استفاده از شماره تلفن، ایمیل و یا پیغام مستقیم با صاحب پروفایل تجاری تماس برقرار کرده‌اند. تقریبا 80 درصد کاربران اینستاگرام، صفحات تجاری را دنبال می‌کنند.80 درصد رقم بالایی است ولی مسلما این رقم میتواند بالاتر از اینها باشد. اینستاگرام برای خیلی از کاربران حکم نوعی از  شبکه تجاری شخصی را دارد که افزایش تعداد این پروفایل‌ها نشان دهنده رضایت کاربران از این قابلیت است.

اما مسئله‌ای که بسیاری از افراد آن را عنوان کرده‌اند، نگرانی از تحت تاثیر قرار گرفتن شبکه فیس بوک، از رونق اینستاگرام است. گوارلز در این‌باره می‌گوید: ” فیس بوک و اینستاگرام دو ماهیت متفاوت دارند. فیس بوک شبکه‌ای برای دوستان نزدیک و افراد خانواده است اما اینستاگرام بیشتر شبیه به یک رسانه است.” 

منبع

مرتبط:‌

قابلیت جدید اینستاگرم اسلاید شو

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا